امتیاز :
 تعداد امتیاز ها - 0
 تعداد بازدید - 4601

 بررسی جایگاه هنر در ساخت ایستگاه های مترو

در نشست خبری "مترو و دغدعه‌های هنری ایستگاه‌ها" جایگاه آثارهنری در ساخت مترو بررسی شد.

فریده روشن در این نشست خبری اظهارکرد: وروی ایستگاه‌ها در جذب مردم به استفاده از مترو تاثیر زیادی دارد. مانند ورودی شهرها که نشانی از هویت آن شهر است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته هنری مترو گفت: تشکیل این کمیته منجر شد تا ابعاد هنری ایستگاه‌ها بیشتر مورد توجه باشد و تاکید ما در شورای شهر این است که نه تنها مترو بلکه تمامی پروژه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد.

روشن در پاسخ به این پرسش  مبنی بر اینکه «باتوجه به اینکه یکی از مشکلات شهری فرهنگسازی موضوعات است و آیا در این راه از ظرفیت ایستگاه‌های مترو همانند ایستگاه‌های بی آرتی با رویکردی جریان ساز، استفاده می‌کنید یا خیر؟» گفت: این موضوع در قالب مباجث فرهنگی دنبال می‌شود. به عنوان مثال قرار است نمایشگاه کتاب برگزار شود.

این عضو شورا اضافه کرد: همچنین طرح‌هایی آمده که پس از بررسی اجرایی می‌شود، از تمامی شهروندان نیز دعوت می‌شود برای بهبود مسائل فرهنگی نظرات خود را به شورای شهر ارسال کنند.

روشن ادامه داد: انتظار ما این است مسافری که وارد مترو می‌شود با طراحی ایستگاه‌ها به نوعی اصفهان را مشاهده کند و ارتباطی میان ایستگاه مربوطه و منطقه ایستگاه وجود داشته باشد.

در ادامه این نشست یزدی، عضو هییت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: سعی شده پژوهش‌هایی که در مورد جایگاه هنر در مترو شده است را بومی سازی و به صورت دقیق‌تری مطالعه کنیم تا بین هنر و مترو همخوانی شکل گیرد و در نهایت آنها را اجرایی کنیم.

سلیمانی استاد دانشگاه هنر اصفهان نیز در مورد اجرای طرح‌های هنری در ایستگاه‌های مترو اظهارکرد: اصفهان دارای مکاتب مختلف هنری است و زمانی که این مکاتب وارد مترو می‌شود باید مشخص شود چقدر از آن اثر باید اصفهانیزه و مدرنیزه شود و باید بدانیم چرا یک اثر را باید وارد چنین پروژه‌ای کرد.

وی افزود: باید فرایندهای هنری بازشناسی شود تا آن را اجرایی کرد. بخشی از زندگی مردم در این فضاها سپری می‌شود و اگر محیط مناسب باشد تلاطمات فکری را کاهش می‌دهد.

سعادت پور مدیر معماری و شهرسازی قطار شهری هم با اشاره به اینکه معمولا هنر و معماری از هم جدا می‌شود، گفت: این درحالی است که در گذشته سازه‌ای مانند مسجد امام (ره) با نگاه هنری و معماری توامان با هم ساخته می‌شد و مشکلی هم نداشت اما در سازه‌های مدرن جداسازی این موضوع مشکلاتی داشته است.

  •  

منبع خبر :  ایمنا
کد خبر :  

نظرات



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند. *

اخبار مرتبط

شبکه های اجتماعی
شماره های تماس
  • تلفن : 03136622123
  • موبایل : 09133147435
  • موبایل : 09133658705
دفتر مرکزی
  • آدرس : اصفهان . چهارراه نظر . خیابان میر
  • بعد از پل شیخ صدوق . روبروی دبستان شهید احسانی
  • بن بست ایمانی . پلاک 41