امتیاز :
 تعداد امتیاز ها - 5
 تعداد بازدید - 4231

 فریبا ابوطالبی:در شرایط جنگ اقتصادی هر خانه باید یک کارگاه تولیدی باشد/حمایت از تولیدات خانگی زنان موتور محرک کارآفرینی است

«فریبا ابوطالبی» پژوهشگر عرصه زنان و خانواده بابیان اینکه در شرایط فعلی که دوران جنگ اقتصادی استکبار جهانی با میهن عزیز ماست باید هر خانه ایران یک کارگاه تولیدی باشد و با حمایت از مشاغل خانگی زنان، کارآفرینی و اشتغال و تولید را شکوفا کرد.

ایجاد اشتغال با کمترین امکانات و هزینه‌ها، کارآفرینی مولد نام دارد و بهترین ظرفیت آن‌هم اکنون در بین زنان سرپرست خانواده و خانم‌ها ایرانی خانه‌دار وجود دارد، چراکه عرصه استخدام دولتی در کشور بسته و بخش خصوصی نیز قدرت کارآفرینی لازم را ندارد، پس در این شرایط می‌توان هنر زنان ایرانی را به‌عنوان یک کارآفرینی خانگی که به کارگاه و امکانات چندانی نیاز ندارد، حمایت و بهینه‌سازی کرد و از این محل، محصولات تولیدی باکیفیت به سراسر جهان صادر نمود.

22 هزار زن سرپرست خانوار در استان فارس؛ بیش از 9 هزار خانواده تحت حمایت هستند

این پژوهشگر عرصه زنان و خانواده با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، گفت: در این بحران تحریم باید هر خانه ایرانی به یک کارگاه تولیدی تبدیلی شود و این به‌خصوص با هنر زنان سرپرست خانوار در ایران انجام‌شدنی است.

«فریبا ابوطالبی» تصریح کرد: ایجاد بازار کار و بازاریابی برای فروش محصولات خانگی تولید زنان، می‌تواند علاوه بر توسعه اقتصادی، وضعیت معیشتی و اقتصاد خانوار را نیز رونق بخشیده و دگرگون کند.

وی تأکید کرد: اگر زنان جامعه‌ای توانمند و ثروت آفرین باشند و بتوانند روی پای خود بایستند، قطعاً اثر مثبتی در استحکام کانون خانواده و تربیت فرزندان و نیز توسعه و تعالی کلی اقتصاد و فرهنگ کشور خواهد داشت.

این استاد دانشگاه، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه بدون بهره به زنان کارآفرین به صورتی که منزلت و کرامت آن‌ها حفظ شود را راهکار اشتغال‌زایی برای زنان دانست و بیان کرد: حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات هنری زنان خانه‌دار و ایجاد شبکه بازاریابی برای فروش این محصولات می‌تواند به توانمندسازی زنان جامعه و رشد اشتغال‌زایی کمک کند.

پرداخت حق بیمه۱۸۵ زن سرپرست خانوار به سازمان تأمین اجتماعی

«ابوطالبی» یادآور شد: زنان تولیدکننده در این مشاغل نیز باید در نوآوری و رصد بازارهای جدید برای تغییر تولیدات بر اساس ذائقه خریداران نیز کوشا باشند و شاهد تولید محصولات قدیمی یا تکراری نباشیم، چراکه مخاطب محصولات هنری و صنایع‌دستی به دنبال اجناس به‌روز و خلاقانه است.

وی تولید محصولات نوآورانه و کاربردی با قیمت مناسب را سبب ایجاد یک بازار دائمی و مطمئن برای زنان سرپرست خانواده و سایر بانوان خانه‌دار قلمداد کرد و گفت: لازمه تحقق این امر مهم، حمایت دولتی و ایجاد بستر فروش و صادرات این محصولات است.

این محقق اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: در صنایع‌دستی باید سلایق خریداران خارجی و فرهنگ آن‌ها لحاظ شود و مطابق نیازهای روز آن‌ها محصول تولید شود و در این راستا، سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای خارجی، نقش مهمی در این زمینه‌دارند و می‌توانند این محصولات را بازاریابی کنند و کانالی برای تبادل ایده‌های تولیدی بین خریداران و زنان تولیدکننده ایجاد کنند.

 

 

منبع خبر :  باخبرباش
کد خبر :  

نظرات



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند. *

اخبار مرتبط

شبکه های اجتماعی
شماره های تماس
  • تلفن : 03136622123
  • موبایل : 09133147435
  • موبایل : 09133658705
دفتر مرکزی
  • آدرس : اصفهان . چهارراه نظر . خیابان میر
  • بعد از پل شیخ صدوق . روبروی دبستان شهید احسانی
  • بن بست ایمانی . پلاک 41