امتیاز :
 تعداد امتیاز ها - 0
 تعداد بازدید - 62

 چگونه زیبا شویم؛ نکاتی که باعث درخشش شما می‌شود

 

بخش اول
زیبایی ظاهری خود را آشکار کنید


به گزارش باخبرباش به نقل از زیباشو
۱. داشتن اندام زیبا
اگر می‌خواهید اندام زیبایی داشته باشید، مجبور نیستید که حتما رژیم غذایی اسموتی‌ کلم بگیرید یا روزی ۱۵ کیلومتر بدوید. داشتن اندام زیبا به معنی توجه به چگونگی عملکرد بدن و مواد غذایی مصرفی‌تان است.

کمی ورزش کنید؛ با گنجاندن ۳۰ دقیقه ورزش به صورت ۳ بار در هفته در برنامه‌تان می‌توانید معجزه‌ی آن را ببینید. شک نکنید که از تأثیرات ناشی از انجام حرکات یوگا، پیاده‌روی روزانه یا انجام ورزش شنا در احساس تندرستی و سلامت بدن‌تان شگفت‌زده خواهید شد.
می‌توانید دوستان جدیدی در کلاس‌های ورزشی پیدا کنید یا از فرصت تفکر و اندیشه‌ورزی لازم راجع موضوعات شخصی‌تان در حین پیاده‌روی یا شنا نیز بهره‌های فراوانی ببرید.
پوست‌تان طراوت و روشنی حاکی از تندرستی پیدا خواهد کرد و حس سرزندگی و نشاط وجودتان را سرشار می‌کند.
اگر به میزان صحیح ورزش نمایید، احساس خوشبختی و انرژی بیشتری در وجود خود پیدا خواهید کرد.
از رژیم غذایی سالم پیروی کنید. اشکالی ندارد که گاهی هم روی مواد غذایی موردعلاقه‌تان ولخرجی کنید، اما نکته‌ی مهم در اینجا پیروی از رژیم غذایی سالم است تا بدن‌تان هم از درون حس خوبی به شما بدهد و هم از بیرون، ظاهری زیبا و خوشایند برایتان به ارمغان بیاورد.
روزانه سه وعده‌ی غذایی متعادل صرف کنید. بسیاری از افراد با فکر کاهش وزن بعضی از وعده‌های غذایی خود را کنار می‌گذارند، اما این کار صرفا شما را در طول روز به سمت کج‌خلقیِ رفتاری و احساس خستگی سوق خواهد داد.
وعده‌های میوه‌جات و سبزیجات سالم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. حتما در طول روز چند وعده میوه صرف کنید و تا آنجا که امکان دارد از سبزیجات در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.
از مصرف مواد غذاییِ بیش از اندازه فرآوری شده یا خیلی چرب اجتناب کنید، چراکه با صرف این مواد غذایی احساس رخوت و خستگی در شما ایجاد می‌شود و به دستگاه گوارش‌تان هم آسیب می‌زند.
به زبان بدن خود گوش بدهید؛ بخشی از روند داشتن اندام زیبا به این امر برمی‌گردد که از ورزش یا خوردن بیش از حد نیاز و توان بدن خود اجتناب کنید.
اگر خیلی احساس خستگی می‌کنید یا فکر می‌کنید که سرما خواهید خورد، اشکالی ندارد که ورزش‌تان را موقتا از برنامه‌ریزی خود کنار بگذارید. بهترست مدتی استراحت کنید تا اینکه مدت زمان بیشتری قادر به انجام ورزش نباشید یا اینکه سلامت خود را به خطر بیندازید.
اگر واقعا هوس بستنی یا معجون کرده‌اید، جلوی میل خود را نگیرید. صرف خوراکی مورد علاقه‌تان خیلی بهتر از این است که وقتی به خانه رسیدید هرچه را که در یخچال دم دست خود ببینید عجولانه به شکم‌تان بریزید تا هوس خود را اقناع کنید. باید با رعایت اعتدال از هوس‌های خوراکی خود لذت ببرید.
حتما بخوانید: چگونه اندامی زیبا داشته باشیم


گرچه زیبایی صرفا روی پوست نمود نمی‌یابد، ولی مراقبت از پوست نیز اهمیت خود را دارد‌
وقتی پوست‌تان سالم و پاکیزه باشد، شما احساس زیبایی خیلی بیشتری خواهید داشت. شستن صورت‌تان و استفاده از لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های مناسب می‌تواند صورت‌تان را در بهترین شرایط خود قرار دهد.

رنگ پوست اهمیتی ندارد. نباید زیاد وقت خود را صرف گرفتن حمام آفتاب و برنزه کردن کنید. اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید می‌گذرانید، پس حتما از کرم‌های ضدآفتاب با SPF ۱۵ یا بیشتر استفاده کنید تا پوست‌تان را در برابر اشعه‌های مضر خورشید مصون بسازید.
حتی اگر در روزهای ابری بیرون می‌روید، باز هم اشعه‌ی خورشید می‌تواند روی پوست‌تان اثر منفی بگذارد. پس حتما با لمس پوست صورت خود یا با مشاهده‌ در آینه از آفتاب‌سوختگی‌های غیرمنتظره پیشگیری کنید.
زیاد آب بنوشید. آب پوست‌تان را از درون هیدراته می‌کند و از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود که حداقل ۸ لیوان آب در طول روز نوشیده شود.
صورت خود را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب بشویید – اگر پوست‌تان چرب است، پس از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید تا خود را در برابر جوش‌های صورت محافظت کنید. اگر پوست‌تان خشک است، از پاک‌کننده‌های ملایم‌تر استفاده کنید تا پوست خود را مرطوب نگه دارید.
از لب‌های خود مراقبت کنید. از کرم لب مخصوصا در فصل زمستان استفاده کنید. اگر می‌خواهید که رژ لب هم استفاده کنید، به‌جای آن از نرم‌کننده‌های رنگی مشابه رژها استفاده کنید.
پاک‌سازی لوازم آرایشی در پایان روز. اگر وقت دارید و خود نیز مایل هستید، استفاده از لوازم آرایش اشکالی ندارد، اما حتما به‌یاد داشته باشید که در پایان روز، مواد آرایشی را از روی صورت خود کاملا پاک کنید.
حتما بخوانید: ۵ ورزش صورت برای شادابی پوست
۳. استفاده از محصولات بهداشتی مناسب ضروری هستند
حفظ بهداشت روزانه بخشی از جریان دستیابی به اندام زیباست. اگر دیگران بوی طراوت و پاکیزگی‌تان را استشمام کنند، به احتمال بیشتری می‌توانید تأثیر اولیه‌ی خوبی بر آنها بگذارید.

حمام روزانه: با گرفتن دوش روزانه اندام‌تان بوی پاکی و تمیزی می‌دهد و ظاهری باطراوت و سرزنده خواهید داشت.
نظافت مو: برای اینکه موی‌ سرتان چرب و کثیف نشان ندهد، باید موی خود را مرتبا در فواصل زمانی لازم بشویید و آن را همیشه تمیز نگه دارید.


خوشبو باشید – همیشه به خود دئودورانت بزنید تا جلوی بوی ناخوشایند بدن‌تان را بگیرید.
۴. حفظ زیبایی دست‌ها و پاها
دست‌ها و پاها بیشتر از باقی اعضای بدن در فعالیت‌های ساده‌ی روزانه بکار گرفته می‌شوند. به همین خاطر، حتما پوست دست‌ها و پاهای خود را مرطوب نگه دارید و به تمیزی و آراستگی ناخن‌های خود نیز اهمیت بدهید.

۵. مراقبت از دندان‌ها
دندان‌ها نه تنها به چهره‌تان لبخندی زیبا هدیه می‌کنند، بلکه در تمام طول عمرتان با کمک آنهاست که می‌توانید همه‌‌ی غذاها و خوراکی‌های موردعلاقه‌ی خود را میل کنید. هر روز صبح، شب و در صورت امکان، بعد از هر وعده‌ی غذایی دندان‌های خود را مسواک بزنید.

معاینه‌ی مداوم دندان‌پزشک – علاوه بر مسواک و نخ دندان همیشگی، هر شش ماه یک‌بار برای معاینه‌ی وضعیت دندان‌های خود نزد دندان‌پزشک بروید. این کار از بروز مشکلات جدی در دندان‌هایتان جلوگیری می‌کند و موجب حفظ زیبایی و سفیدی مرواریدگونه‌ی دندان‌ها می‌شود.
استفاده از راهکارهای زیبایی و بهداشت دندان – در صورت تمایل، همچنین می‌توان راهکارهایی مانند سفیدکننده‌های دندان را نیز امتحان کرد.
۶. انتخاب مدل آرایش موی خوب
مو اوج شکوه‌ و برازندگی شماست. پس اگر از موهبت موی خوب و زیبا بهره‌مند هستید، موی خود را در مدلی آرایش کنید که چهره‌تان را زیباتر جلوه دهد و اگر از رنگ موی خود نیز راضی نیستید، رنگ ایده‌آلی برای موی خود انتخاب کنید.

تطبیق مدل آرایش با وضعیت مو – اگر موی کم‌پشتی دارید، یا آن را کوتاه نگه دارید یا کلاه/های قشنگی بخرید و به سر بگذارید تا با سبک شخصی خود با دیگران ارتباط برقرار کنید.
آرایش مداوم مو – سلامت موی خود را با استفاده‌ی روزانه از شانه یا برس حفظ کنید و حداقل هر دو ماه یک‌بار به آرایشگر معتمد خود سری بزنید. با این روش می‌توانید به حفظ بهترین شکل و ظاهر موی خود کمک شایانی کنید.
حتما بخوانید: جلوگیری از ریزش مو به شیوه‌ خانگی
۷. انتخاب لباس خوب
لباس زیبا حتما نباید قیمت بالایی هم داشته باشد. لباس زیبا نمایانگر سبک پوشش خاص شماست و اندام‌تان را زیباتر جلوه می‌دهد. توجه داشته باشید که کیفیت را به کمیت ترجیح ندهید.

انتخاب لباس – رنگی برای لباس‌تان انتخاب کنید که بیشتر از همه به شما می‌آید. همچنین رنگ و پارچه‌ی لباس خود‌ را طوری انتخاب کنید که بتوانید بدون نیاز به خشک‌شویی آن را بشویید. به‌جای خریدن دو پیراهن ارزان که دوام چندانی ندارند، پول خود را جمع کنید تا پیراهن خوش‌دوختی بخرید که با گذر چندین فصل بدون افت کیفیت، دوام و ماندگاری خود را به‌خوبی حفظ کنند.
خریدهای ارزان – همیشه می‌توانید برندهای فوق‌العاده‌ و لباس‌های خیلی خاصی را نیز با قیمت کمتری از فروشگاه‌های آنلاین یا فروشگاه‌های تاناکورا (مغازه‌ی فروش لباس‌های دست‌دوم) خریداری کنید.
۸. عمر خود را جاودانه بدانید
با گذر زمان، رژیم و برنامه‌ی زیبایی‌تان هم‌زمان با تغییر ظاهری اندام‌تان تغییر می‌کند، اما شما هنوز همان فرد سابق هستید. برای اینکه زیبا باشید، حتما نباید همان ظاهر ۲۵ سالگی خود را داشته باشید. فقط باید از خودتان به‌خوبی مراقبت کنید و هر روز تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام بدهید

زیباشو

منبع خبر :  زیبا شو
کد خبر :  

نظرات



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند. *

اخبار مرتبط

شبکه های اجتماعی
شماره های تماس
  • تلفن : 03136622123
  • موبایل : 09133147435
  • موبایل : 09133658705
دفتر مرکزی
  • آدرس : اصفهان . چهارراه نظر . خیابان میر
  • بعد از پل شیخ صدوق . روبروی دبستان شهید احسانی
  • بن بست ایمانی . پلاک 41