حالت شب
  • Friday, 17 May 2024
بدرقه پیکرهای لاله گون در اصفهان

بدرقه پیکرهای لاله گون در اصفهان

به گزارش باخبرباش در ادامه صدها برگ زرین شهادت جویی در تاریخ نصف جهان، بار دیگر عطر آلاله ها در شهر پیچید و شانه های صبور و به هم پیوسته مردم این دیار چهار تن از دلاورمردان وطن را عاشقانه و پر سوز و گداز بر دوش کشید.

مردم شهید پرور اصفهان، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر سه شهید تازه تفحص شده و یک شهید گمنام دفاع مقدس را در برگرفتند و از مسیر میدان فیض تا گلستان شهدا تشییع کردند.

پخش نغمه های عاشورایی، سرودهای حماسی و نوحه خوانی ها همراه با دود اسپند و عطر گلاب، خاطره استقبال از رزمنده های جبهه های دفاع مقدس را زنده کرده بود.

اقشار مختلف مردم و مسوولان اصفهان در کنار خانواده این شهدا، با سربازان از فراق برگشته میهن در میان دلدادگی و بغض و شوریده حالی وداع کردند.

پیکر پاک یوسف های گمگشته پس از سالها چشم انتظاری به آغوش وطن بازگشت و آسمان پایمردی اصفهان بار دیگر نور باران شد.

مردم اصفهان به امامت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی بر پیکر مطهر این چهار شهید دفاع مقدس نماز خواندند.

اسامی شهدای تازه تفحص شده شامل شهید «مجتبی نادر طهرانی»، «عباس رمضانی» و «جواد مراثی» است.

شهید مجتبی نادر طهرانی سال ۱۳۶۳ در حالی که ۲۳ ساله داشت در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۴۰ سال شناسایی شد.

شهید جواد مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در یکم اسفند سال ۱۳۶۰ در چذابه به قافله شهدا پیوست و پیکر مطهرش پس از ۴۲ سال از طریق پلاک هویت او کشف شد.

شهید عباس رمضانی متولد سوم مرداد ۱۳۴۵ بعنوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران از اصفهان (شهرستان کوهپایه، بخش تودشک، روستای میرلطف الله) به جبهه اعزام شد و ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه کله‌قندی مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش پس از ۳۸ سال از طریق مدارک هویتی شناسایی شد.

استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

 

منبع: ایرنا 

دیدگاه / پاسخ