حالت شب
  • Friday, 17 May 2024
ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

 به گزارش باخبرباش صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در بعضی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و بعضی نقاط شمال غرب کشور، بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، کمی ابری به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد با احتمال رگبار باران با بیشینه ۲۳ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود

 

منبع: ایمنا 

دیدگاه / پاسخ