حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
پیش بینی تساوی 2و2 دربی ذوب آهن وسپاهان / اقتصاد فوتبال ایران تنهابا بازیکن سازی امکانپذیر است

پیش بینی تساوی 2و2 دربی ذوب آهن وسپاهان / اقتصاد فوتبال ایران تنهابا بازیکن سازی امکانپذیر است

کاپیتان سابق تیم ذوب آهن و عضو سابق تیم ملی گفت: بدنبال  برگزاری بازی دربی ذوب آهن و سپاهان در روز جمعه  احتمال مساوی شدن بازی و نتیجه 2 و2 زیاد است.

مصطفی صالحی نژاد در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بازی های دربی بازی های قشنگ  و از نظر فنی دقیق و به دور از حاشیه است.

وی با بیان اینکه امیدوارم بازی به تساوی نخورد، ادامه داد: تا چند سال گذشته ذوب آهن و سپاهان هر دو در  بالای جدول قرار داشت و به همین جهت رقابت خوبی دیده میشد اما امسال شرایط ذوب آهن تغییر کرده و نتایج خوبی نگرفته است.

کاپیتان سابق تیم ذوب آهن و عضو سابق تیم ملی با اعلام اینکه تغییر  و تحول هایی که در دو سال اخیر در سرمربی ها شاهد بودیم باعث شد که جایگاه ذوب آهن پایین بیاید ، اضافه کرد: امروز هواداران ذوب آهن حق دارند که نگران باشند اما با بردی که هفته پیش داشتیم امیدواریم روز جمعه در مقابل سپاهان شاهد نتیجه خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز شاهد صنعتی شدن فوتبال در ایران نیستیم زیرا که به مرحله درآمدزایی نرسیده است، اعلام کرد: دولتی بودن تیم های فوتبال باعث شده که با محدودیت هایی در حوزه تبلیغات، اسپانسر برای لوگوی باشگاه و تبلیغات روی لباس های ورزشی و حتی صدور بازیکن مواجه شویم و نتوانیم به مرحله درآمدزایی دست یابیم.

صالحی نژاد با اشاره به اینکه به جز دو تا باشگاه که توانستند از تبلیغات دور زمین و پخش های تلوزیونی و پیامکی به درآمدزایی دست یابند عملا مابقی تیم ها از راه های تبلیغاتی و درآمدزایی استفاده نکردند، اعلام کرد: بیشتر دیدگاه ها به این سمت است که یک تیم فوتبالی تشکیل و مطرح شود اما این در حالی که در سطح دنیا فوتبال یک صنعت شده است و با بازیکن سازی وصادرات آن کسب درآمد میکنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم که فوتبال نیز در کشور ما روی غلتک صافی بیفتد و درآمدزایی کنیم و با ارائه بازی های با کیفیت حال و هوای روحی مردم را شاد کنیم زیرا که امروزه تنها دلخوشی مردم ایران به همین فوتبال است .

کاپیتان سابق تیم ذوب آهن و عضو سابق تیم ملی گفت: اگر بتوانیم قدمی برای فوتبال برداریم و این کار از سوی من نوعی تا متولیان امر و مسئولان کشور صورت نگیرد، ظلم شده است.

وی با اعلام اینکه برای آوردن چهار تا بازیکن  و مربی خارجی ضمن اینکه یک سیکل اداری طولانی باید طی شود، هزینه گزاف آن هست و این در حالی که  اگر مدیران باشگاه ها به بازیکن ها و مربی های داخلی اعتماد داشتند و سرمایه گذاری می کردند قطعا نتیجه آن را می بینند، گفت: باز گذاشتن دست مدیرها و ارتباطات با باشگاهای خارجی در مورد اقتصاد فوتبال کمک کننده هست.

صالحی نژاد گفت: با سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانانی که استعداد فوتبال دارند و چیدن یک اکیپ فنی و لژیونر کردن بازیکن ها میتوان به آینده فوتبال امیدوار بود .

وی در انتها عدم ورود اسطوره های فوتبال برای زدن باشگاه های خصوصی فوتبال را بها ندادن به آن عنوان کرد و گفت: سیاسی شدن و نگاه سیاسی به فوتبال باعث شده که امروزه اکثر باشگاه های ورزشی در دست افرادی غیر متخصص باشد.

دیدگاه / پاسخ