حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
بایدن در گافی جدید، معاونش را «رئیس جمهور منتخب» خطاب کرد

بایدن در گافی جدید، معاونش را «رئیس جمهور منتخب» خطاب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معاونش «کامالا هریس» را به اشتباه «رئیس جمهور منتخب» خطاب کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بایدن ضمن سخنرانی در شهر وایومینگ، با اشاره به دریافت واکسن کرونا در برابر دوربین‌های تلویزیونی گفت: «آن‌ را دریافت کردم تا اطمینان به واکسن را تحکیم کنم».

بایدن در ادامه گفت: «رئیس جمهور منتخب هریس امروز [واکسن] خود را به همین دلیل دریافت می کند».

رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا چند ماه پیش نیز در کارزار انتخاباتی خود دولت آینده این کشور را «دولت هریس» نامیده بود.

او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی‌ نیوز» به اشتباه به جای استفاده از کلمه «شوهر» برای همسر کامالا هریس، از کلمه «زن» استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را «جورج» گفته بود.

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

بایدن همچنین چندی پیش در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید که هزار برابر آمار واقعی بود.

وی در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان به اشتباه از اسم ایران استفاده کرد و گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

بایدن در حالی در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا پیروز شد که در رقابت‌های درون حزبی انتخابات اواخر دهه ۱۹۸۰ به خاطر این کپی‌برداری‌ها و دروغ گفتن درباره سوابق برجسته دانشگاهی خود به فقدان تسلط به مهارت‌های ذهنی و بیانی متهم شده و در نهایت مجبور شد از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.

دیدگاه / پاسخ