حالت شب
  • Tuesday, 30 April 2024
آبرسانی سیار به حیات وحش موته/ توزیع بیش از 150 تن علوفه

آبرسانی سیار به حیات وحش موته/ توزیع بیش از 150 تن علوفه

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با تجهیز و راه‌اندازی چاه مدیریت آب در منطقه آب باریک موته برای تامین آب وحوش بر اساس برنامه آبرسانی سیار به ۷ منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع انجام شد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، ایرج حشمتی افزود: آبرسانی سیار در سایر مناطق آغاز شده و دردست اقدام است.

وی بیان داشت: با توجه به خشکسالی بی سابقه سال جاری،  بیش از ۱۵۰ تن علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اصفهان طی یک ماه گذشته توزیع شد.

 وی بیان داشت: این میزان علوفه بر اساس شاخص‌های بوم شناختی، شدت خشکسالی و حیات وحش متاثر و میزان حساسیت زیستگاه‌ها تامین و به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان انتقال و بر اساس شیوه نامه توزیع شد که به صورت منظم تا پاییز و گذر از شرایط سخت تابستان ادامه دارد.

وی گفت: از این مقدار بیش از ۳۳ تن علوفه از طریق کمک های مردمی تامین و توزیع شد.

وی تصریح کرد: ۱۱۸ تن علوفه نیز از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خریداری و در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پیش از این نیز ۳۰ تن علوفه برای وحوش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توسط این اداره کل خریداری و توزیع گردید.

حشمتی همچنین با اشاره به مرمت و لایروبی آبشخورها، چشمه‌ها و منابع آبی مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اظهار داشت: عملیات لایروبی و ترمیم، تجهیز چشمه سارها، ساخت آبشخورها و ایجاد مخازن در سطح مناطق محیط زیست استان اصفهان انجام شده و یا در دست اقدامات بازسازی و اجرایی است.

دیدگاه / پاسخ