حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
آبیاری 30 درصد فضای سبز اصفهان با پساب فاضلاب

آبیاری 30 درصد فضای سبز اصفهان با پساب فاضلاب

 

اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آبیاری 30 درصد فضای سبز اصفهان با پساب فاضلاب صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، علیرضا نصراصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: به منظور حفاظت از بخش بزرگ فضای سبز مجبور به استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری شدیم.

وی بیان داشت: حیات و سرزندگی چهار هزار هکتار فضای سبز امروز اصفهان حاصل تدابیری است که در چهار سال گذشته اندیشیده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افتتاح کلکلتورهای جدید خطوط انتقال آب و پساب تصفیه شده در این شهر که امروز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۱۰ کیلومتر کلکتور در شهر اصفهان وجود دارد که ۸۶ کیلومتر آن در دوره پنجم مدیریت شهری به سرانجام رسیده و اگر این اقدام انجام نمی‌شد، اتفاقات ناگواری در کلانشهر اصفهان رخ می‌داد.

نصر اصفهانی ادامه داد: از مجموعه خدمات شهری در شهرداری و کمیسیون مربوطه که اهتمام ویژه‌ای برای حفظ فضای سبز اصفهان در دوران خشکسالی داشتند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مسیر برگزاری این جشنواره معاونت پژوهشی و فرهنگی اجتماعی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری درگیر بودند و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز همراهی خوبی با مدیریت شهری داشت.

نصراصفهانی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره مطلعی برای سال‌های آینده اصفهان در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشد.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان هنر را مورد غفلت قرار دهند، خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت لذا امیدواریم برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی، با توجه به حضور هنرمندانی که در شهر و استان فعال هستند، افتخاری بر افتخارات گذشته اصفهان بوده و تجلی هنر در شهر اصفهان باشد.

دیدگاه / پاسخ