حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
آخرین خبرها از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان

آخرین خبرها از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری  با اصحاب رسانه گفت:جشنواره  فیلم فجر در اصفهان با نمایش ۱۶ فیلم از بخش اصلی جشنواره برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته سالن اصلی پردیس سینمایی سیتی سنتر  و پردیس سینمایی ساحل به اکران فیلم ها  از ساعت یک تا ۷ عصر خواهند پرداخت .

وی ادامه داد : سلامت مردم مهمترین موضوع در اجرای جشنواره است و مسئولین برگزاری تلاش می کنند تا دستورالعمل های بهداشتی کاملا رعایت شود و به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا سالن ها با ۳۰ درصد ظرفیت میزبان مخاطبین هستند تا مدیریت بهتری انجام شود و فاصله گذاری مناسب برقرار شود.

معتمدی از فروش بلیط ها بصورت اینترنتی خبر داد و گفت : علاقمندان به سینما برای تماشای فیلم های جشنواره فقط از طریق سامانه آنلاین می توانند نسبت به خرید و رزرو بلیط اقدام کنند و در سینما ها  بلیط حضوری صادر نخواهد شد و با رایزنی های صورت گرفته هزینه بلیط ها کمتر از قیمت رسمی سینماها تعیین شده و برای  هر بلیط مبلغ ۱۸ هزار تومان پیشنهاد شده که  9 درصد مالیات به آن اضافه خواهد شد  و هر شخص با کد ملی وارد سامانه می شود و می تواند  چهار بلیط خریداری نماید .

وی ادامه داد  : فیلم ها در  دو سالن  مخصوص عموم مردم و یک سانس مخصوص هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر اکران می شود  . این جشنواره باید مردمی و با مدیریت بخش خصوصی انجام شود و اداره ارشاد نقش حمایتی خواهد داشت و تصدی گری نخواهد کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: نگاه ما به جشنواره فیلم فجر این بوده که  بخش خصوصی برگزار کننده باشد و ما نقش سیاست گذاری و حمایتی را ایفا کنیم  و این جشنواره بصورت مردمی برگزار خواهد شد  و کارها به گونه ای تقسیم بندی شده که  در قالب ۹ کمیته تخصصی انجام شود.

معتمدی در خصوص مشکلات اقتصادی سینما داران و تعطیلی های اخیر این بخش گفت : در تلاش هستیم تا سینماها را در گروه دو قرار دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد سینماها می توانند در وضعیت نارنجی هم اکران فیلم ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهند تا مشکلات آنها کمتر شود و سینما دوستان نیز با خیال راحت به سینماها بروند و در جشنواره نیز ۴۰ درصد فروش بلیط به سینما داران تعلق دارد .


وی  افزود : ما مدعی هستیم که باید سیاست گذاری با بخش دولتی باشد و بخش خصوصی اجرا کننده و این نگاه موجب می شود که  شاهد خلاقیت و نوآوری و استفاده مناسب تر از  ظرفیت  های بخش خصوصی باشیم و این یعنی پویایی  ۵۲ سالن و حدود ۱۳ هزار صندلی در اصفهان .

رضا دهقان مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر در خصوص بخش جنبی جشنواره گفت: بخش جنبی در سال های قبل برگزار می شد و با توجه به شرایط امروز جامعه و محدودیت های موجود امکان برگزاری این بخش را در جشنواره امسال نداریم و بخش اصلی نیز فقط  با ظرفیت ۳۰درصد صندلی ها  فعال شده است .

وی در پاسخ به راهکار پیشگیری از بروز مشکلات نمایش فیلم ها ادامه داد:  موضوع دیر رسیدن فیلم ها یا اشکالات کد ها و  کی دی ام ها در اکثر جشنواره ها بوده و تلاش کردیم که با حضور  نماینده اتحادیه در محل برگزاری جشنواره  مشکلات قبل را نداشته باشیم .

دهقانی، نام ۱۶ فیلمی که قرار است در یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان  اکران شود به این شرح اعلام کرد:

۱-ابلق، کارگردان: نرگس آبیار، تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی 

۲- بیِ همه چیز، کارگردان: محسن قرایی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی 

۳- تک تیرانداز، کارگردان: علی غفاری ، تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری 

۴- تی تی، کارگردان: آیدا پناهنده، تهیه‌کننده: آیدا پناهنده 

۵- خط فرضی، کارگردان: فرنوش صمدی، تهیه‌کننده: علی مصفا 

۶- رُمانتیسم عماد و طوبا، کارگردان: کاوه صباغ‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی صباغ‌زاده 

۷- روزی روزگاری، آبادان، کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، تهیه‌کنندگان: علی اوجی، عبداله اسکندری 

۸- روشن، کارگردان: سیدروح‌اله حجازی، تهیه‌کننده: سیدروح‌اله حجازی 

۹- زالاوا، کارگردان: ارسلان امیری، تهیه‌کنندگان: سمیرا برادری و روح‌اله برادری 

۱۰- ستاره بازی، کارگردان: هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده: علی سرتیپی 

۱۱- شیشلیک، کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری 

۱۲- گیج‌گاه، کارگردان: عادل تبریزی، تهیه‌کننده: میرولی‌اله مدنی 

۱۳- مامان، کارگردان: آرش انیسی، تهیه‌کننده: مجید برزگر 

۱۴- مصلحت، کارگردان: حسین دارابی، تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه 

۱۵- منصور، کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی 

۱۶- یدو، کارگردان: مهدی جعفری، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح 

وی در پایان، تأکید کرد که ضدعفونی سالن‌ها پس از اتمام هر سانس انجام می‌شود و ورودی سالن‌ها نیز افراد تب سنجی خواهند شد. 

 

 

دیدگاه / پاسخ