حالت شب
  • Friday, 18 October 2024
آخرین شاهکارِ سایپا در خیابان‌های ایران را بخریم یا نه

آخرین شاهکارِ سایپا در خیابان‌های ایران را بخریم یا نه

اطلس، جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا است که این روزها در خیابان‌ها دیده می‌شود. چیزی شبیه به کوئیک، محصول نسبتا پرفروش اما بحث‌برانگیز سایپا. در این مطلب ضمن بررسی سایپا اطلس به این پرسش پاسخ می‌دهیم که آیا اصلا این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

 
 

آخرین شاهکارِ سایپا در خیابان‌های ایران را بخریم یا نه؟

بررسی مشکلات اطلس

در سال ۱۴۰۱ اولین تصاویر از اطلس سایپا رونمایی شدند. به گفته این گروه خودروسازی، یکی از جدیدترین محصولات کلاس اقتصادی از سال ۱۴۰۲ وارد بازار شده و پیش فروش تیپ‎‌های جدید آن همچنان ادامه دارند. در برنامه عرضه اطلس، چهار تیپ شامل L و E اتوماتیک با S و G دنده‌ای گنجانده شده‌اند که در ادامه نگاهی اجمالی به خصوصیات هر یک از این تیپ‌ها خواهیم داشت.

معایب اطلس در طراحی خارجی

یکی از ادعاهای سایپا درباره طراحی خودرو اطلس، «الهام گیری از چهره کوسه» در دیزاین رخ جلویی این ماشین است. البته این امر بیش از آنکه بیانگر واقعیت باشد، تبلیغاتی در راستای توجیه استفاده از طرح Shark Nose است و شاید برای لاپوشانی اسکی رفتن سایپا از طرح غول‌های اروپایی جهان خودروسازی. اگر اندکی با دیزاین‌های مطرح آشنا باشید، در نگاه اول متوجه شباهت بیش از حد اطلس به رخ مرسدس بنز شوتینگ بریک CLA خواهید شد. جلوپنجره اطلس نیز به روشنی از طراحی نسل هفتم فورد فیستا زیتک کپی برداری شده است. خطوط استخوانی روی کاپوت، تریم‌هایی با زوایای تیز در اطراف سپر و مه شکن، جایگذاری نامناسب آرم سایپا و درزهای محسوس نیز سایر معایب اطلس هستند که از زیبایی چهره این خودرو می‌کاهند.

دیدگاه / پاسخ