حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
آخرین فرصت نویدکیا برای بقا در سپاهان

آخرین فرصت نویدکیا برای بقا در سپاهان

این شاید آخرین فرصت نویدکیا برای بقا در سپاهان باشد اما کار بدجوری گره خورده است
از ابتدا هم مشخص بود گروه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا دشوارتر از حد معمول است. با این حال کام‌بک جانانه این تیم برابر پاختاکور در مسابقه نخست امیدواری‌های زیادی به‌وجود آورد. خیلی‌ها خوش‌بین بودند بعد از ناکامی در لیگ و جام حذفی، تیم نویدکیا بالاخره در آسیا حقش را بگیرد و فوتبال معمولا زیبایی را که بازی می‌کند، به کسب نتیجه مطلوب مزین کند. با این حال ۲ باخت بعدی برابر الدوحیل قطر و التعاون عربستان خیلی چیزها را عوض کرد. شاگردان محرم نویدکیا مقابل الدوحیل فرصت‌سوزی کردند، اما برابر تعاون عملا حرفی برای گفتن نداشتند. البته که ۱۰نفره شدن سپاهان در همان دقیقه ۱۰روند بازی را دستخوش تغییر کرد اما شکست سنگین ۳بر صفر برابر تیم سیزدهم لیگ عربستان چیزی نیست که به همین راحتی بتوان هضمش  کرد.
اغراق نیست اگر بگوییم همه ایران محرم نویدکیا را دوست دارند؛ هم خودش آدم باشخصیتی به‌شمار می‌آید و هم تیمش در این برهوت فوتبال زیبا، به ارائه بازی تهاجمی مقید است. با همه اینها بدون تعارف در فاز نتیجه‌گیری انتظار بیشتری از سپاهان می‌رفت. آنها پارسال در لیگ خیلی خوب عمل کردند و فقط مقهور نتایج درخشان پرسپولیس شدند. با این حال در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا موفق نبودند. سپاهان امسال در لیگ برتر بسیار زودتر از حد انتظار سپر انداخت و تسلیم  شد.
آنها از جام حذفی اوت شدند و در لیگ قهرمانان آسیا هم با ۲ باخت و یک برد کار سختی برای صعود دارند. با توجه به اینکه حتی صعود تیم‌های دوم هم از گروه‌های ۱۰گانه قطعی نیست، سپاهان در دور برگشت باید نتایج بسیار درخشانی بگیرد تا صعودش را قطعی کند؛ کاری که ساده به‌نظر نمی‌رسد.
هیچ‌کس منتظر شکست و ناکامی نویدکیا نیست، اما شاید این اتفاق برای مربی جنتلمن فوتبال ایران زودتر از حد تصور رخ بدهد. تا همین حالا هم خداحافظی او چندین بار به تعویق افتاده است. نویدکیا چندبار استعفا داده و در جریان یکی از این کناره‌گیری‌ها، دستیارانش برای همیشه رفتند. خودش اما هر بار برگشته و حتی قبل از بازی با تراکتور، پای پرواز به کاروان تیم ملحق شد. با این حال شاید اگر قرار به حذف زودهنگام سپاهان پرمهره از لیگ قهرمانان باشد، نویدکیا دیگر روی نیمکت طلایی‌پوشان باقی نماند. حتی اگر باشگاه و برخی از هواداران هم همچنان مقاومت کنند، ممکن است خود محرم دیگر حاضر به ادامه کار نباشد. امیدواریم قصه او پایان بهتری داشته باشد؛ فعلا اما سپاهان محرم «زیبای زخمی» بوده  است.

دیدگاه / پاسخ