حالت شب
  • Wednesday, 16 October 2024
آخرین وضعیت علی جشمیدیان محیط بان پارک ملی و حیاط وحش موته

آخرین وضعیت علی جشمیدیان محیط بان پارک ملی و حیاط وحش موته

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در روز شنبه (۲۱مهرماه) از تیراندازی به محیط‌بان پارک ملی و حیات وحش موته در زمان گشت شبانه اطلاع داده بود  که  منجر به مجروح شدن این حافظ منابع طبیعی در اثر اصابت سه ساچمه از ناحیه چشم چپ و کتف و بازو شده بود 

شینا انصاری  رییس سازمان حفاظت محیط زیست در همین رابطه با پدر این محیط‌بان گفته بود که  اطمینان میدهم سازمان تمامی اقدام‌های لازم را برای درمان این مدافع طبیعت انجام دهد و در همین قول خانم رئیس و مذاکره و پیگیری این مسئول با دکتر قائم‌پناه - معاون اجرایی رییس جمهوری بود که به انتقال محیط‌بان به یکی از مراکز درمانی تهران انجامید .

و حالا فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان پس از صحبت با پزشک معالج علی جمشیدیان (محیط‌بان پارک ملی و حیات وحش موته) اعلام کرده که پس از آزمایش‌ها و معاینات تخصصی، خوشبختانه این محیط‌بان قادر به تشخیص نور با چشم مصدومش شده است.

علی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تشخیص نور از سوی آقای جمشیدیان برای همۀ ما نویدبخش است، یعنی امیدواریم که پس از گذشت ۱۰ روز تورم چشم او کمتر و به‌مرور برای عمل جراحی آماده شود.

وی درباره ضارب این محیط‌بان ادامه داد: محل زندگی شکارچی ضارب استان قم است. پرونده ضارب به بررسی بیشتری نیاز دارد و درباره مجازات نهایی متهم مراجع قضائی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان دربارۀ فرآیند بازداشت شکارچی ضارب افزود: این مهم با پیگیری‌ نماینده حقوقی اداره کل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست کل کشور، پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی قم، همچنین مجموعه اداره کل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان قم به ریاست دکتر محمدحسین بازگیر طی یک فرآیند اطلاعاتی و عملیاتی محقق شد.

 

دیدگاه / پاسخ