حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
آمار ورود گردشگران به استان اصفهان از مرز چهار میلیون تن گذشت

آمار ورود گردشگران به استان اصفهان از مرز چهار میلیون تن گذشت

به گزارش باخبرباش به نقل از  روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان،  علیرضا ایزدی اظهارکرد: نوروز امسال و به‌ویژه از روز اول فروردین‌ماه سال جاری شاهد افزایش ورود گردشگران به پهنه استان اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: بررسی آمارهای دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان حاکیست که از ۲۴ اسفندماه و هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های ستاد سفر استان تا پایان روز دوم فروردین‌ماه، چهار میلیون و دویست هزار نفر گردشگر وارد مرزهای استان اصفهان شده و در شهرستان‌های مختلف این استان تردد کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار داشت: محورهای شمالی، مرکزی و جنوبی و سپس شرق استان اصفهان بیشترین تردد گردشگران را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: در نوروز امسال با تمهیدات به‌عمل‌آمده بیش از یکصد بنای تاریخی و جاذبه گردشگری در سراسر استان اصفهان آماده خدمت‌رسانی به گردشگران شده است.

ایزدی اضافه کرد: آخرین آمارهای ارائه‌شده از سوی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان حاکی است که از ابتدای روز ۲۴ اسفندماه تا پایان روز دوم فروردین‌ماه یک‌میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه جهانی میدان امام(ره)، مجموعه جهانی کاخ چهلستون و مجموعه جهانی باغ فین صدرنشین آمار بازدیدها هستند.

 امسال نوروز و ماه مبارک رمضان همزمان شده است و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نهادهای متولی امور فرهنگی و شهرداری‌ها برنامه‌های متنوعی برای گردشگران و مسافران تدارک دیده‌اند.

ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی تا ساعت ٢٢ افزایش یافته است؛ بیشتر مراکز گردشگری در کلان‌شهرها هم تا نیمه‌شب پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان و مسافران نوروزی هستند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۵۰ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر دارد.

دیدگاه / پاسخ