حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون

در بحث ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال امنیت حرف اول را می‌زند. شما باید برای ذخیره رمزارزهای خود از کیف‌پول‌ها یا والت ارز دیجیتال استفاده کنید. کیف‌پول‌ دیجیتال به طور ساده شبیه به کیف پول واقعی شماست؛ یعنی ابزاری برای ذخیره و نگهداری از پول‌های شما‌. کیف پول دیجیتال می‌تواند به شکل یک نرم‌افزاری روی موبایل شما نصب شود یا به شکل یک سخت‌افزار به کامپیوتر شما وصل شود. اما یک گزینه سوم هم هست که به آن کیف پول کاغذی میگویند. اما کیف پول کاغذی دقیقه چیست؟ قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است ابتدا با انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شویم.

آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون

آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون

 

والت‌های دیجیتال به طور کلی به دو دسته سرد و گرم تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی بهترین نرم افزار استخراج اتریوم

کیف پول گرم (Hot Wallet)

کیف پول گرم یا هات والت همان نرم‌افزارهایی هستند است که روی موبایل یا کامپیوتر خود نصب می‌کنید و مانند دیگر اپلیکیشن‌ها از آن استفاده می‌کنید. در ادامه انواع کیف پول‌های گرم را باهم مرور می‌کنیم.

1) کیف پول آنلاین (تحت وب)

والت‌های آنلاین روی فضای ابری (Cloud) ذخیره می‌شوند و می‌توانید هر زمان که بخواهید از طریق هر دستگاهی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. مزیت این نوع والت‌ها سهولت استفاده و در دسترس بودن آن‌هاست، اما عیبی که دارد این است که کلیدهای خصوصی شما نیز به صورت آنلاین ذخیره شده و توسط یک طرف سوم (برای مثال یک شرکت) کنترل می‌شوند که این باعث می‌شود در معرض هک و سرقت قرار داشته باشند.

معروف‌ترین کیف پول تحت‌ وب، کیف پول Blockchain.com است که از رمزارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند.

2) کیف پول دسکتاپ

این نوع کیف پول‌ها را باید دانلود کرده و روی لپ‌تاپ یا کامپیوترتان نصب کنید. والت‌های دسکتاپ تقریباً امنیت بالایی دارند، اما اگر کامپیوترتان هک یا آلوده به ویروس شود، ممکن است امنیت دارایی‌هایتان را هم به خطر بیفتد.

 

نوع دیگر آن افزونه مرورگر است که روی مرورگر وب شما نصب می‌شود. یکی از مزایای این نوع والت‌ها، دسترسی ساده و امکان کار راحت‌تر با وب‌سایت‌های مختلف. معروف‌ترین والت افزونه مرورگر کروم، کیف پول متامسک (MetaMask) است.

3) کیف پول موبایل

کیف پول موبایل یک نوع اپلیکیشن است که می‌توانید روی موبایل‌ خود نصب کنید. استفاده از کیف پول‌های موبایل نسبت به نسخه‌ی دسکتاپ راحت‌تر است. به همین خاطر، کیف پول‌های موبایلی را می‌توان پرکاربردترین نوع کیف پول دانست. از انواع والت‌های نرم‌افزاری یا گرم می‌توان به کیف پول اتمیک (Atomic)، تراست والت (Trust Wallet)، کیف پول ترون والت (Tron Wallet)، و مای اتر والت (Myether Wallet) اشاره کرد.

 

کیف پول سرد (Cold Wallet)

کیف پول‌های سرد به دلیل ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین و عدم اتصال به اینترنت، نسبت به کیف پول‌های گرم از امنیت بیشتری برخوردارند. در کل دو نوع کیف پول سرد داریم: کیف پول سخت‌افزاری و کاغذی.

1) کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری شبیه به یک فلش مموری هستند که قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارند. از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد می‌توان به Ledger Nano S، Trezor One و Cool Wallet S اشاره کرد.

2) کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی به عبارت ساده،  همان کلید خصوصی یا عبارات بازیابی کیف پول است که روی کاغذ چاپ شده است؛ به همین دلیل بعد از کیف پول‌های سخت‌افزاری، بیشترین امنیت را دارند. نحوه انتقال و دریافت ارز دیجیتال هم بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که برای دریافت ارز، آدرس کلید عمومی (Public Key) را برای فرد ارسال کننده بفرستید.

کیف پول کاغذی ترون از نظر امنیتی در رأس کیف پول‌های ترون قرار دارد؛ زیرا همان‌طور که عنوان شد، شما کلید خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ نوشته و آن را در یک مکان امن که فراموش نخواهید کرد، نگهداری می‌کنید. یعنی فقط خود شما از محل آن آگاه خواهید بود و هیچ هکر حرفه‌ای، امکان دسترسی به آن را نخواهد داشت؛ چراکه کلید خصوصی شما به هیچ وجه در فضای اینترنت ذخیره نشده است.

ساخت کیف پول‌های کاغذی، رایگان و بسیار ساده است. البته ممکن است که استفاده از آنها به اندازۀ کیف پول‌های سخت‌افزاری و به خصوص نرم‌افزاری ساده و سریع نباشد، ولی همیشه به خاطر داشته باشید که برای انتخاب یک کیف پول، امنیت در اولویت قرار دارد.

 

آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون

همان‌طور که گفته شد، یکی از راه‌های امن‌ برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال، از جمله ترون (TRX)، استفاده از یک کیف پول کاغذی است. برای ساخت یک کیف پول کاغذی باید از مبدل‌های کیف پول کاغذی ترون استفاده کنید.

ترون اسکن (tronscan) و ترون پیپر والت (tronpaperwallet) دو مورد از معروف‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای ساخت کیف پول کاغذی ترون هستند. در این مقاله قصد داریم که ساخت کیف پول کاغذی با استفاده از ترون پیپر والت را به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا وارد سایت ترون پیپر والت به آدرس tronpaperwallet.org شوید. سپس گزینۀ Generate a Wallet را انتخاب کنید. سپس کمی صبر کنید تا آدرس عمومی (Public Adress) و کلید خصوصی (Private Key) شما به همراه کد QR آنها ساخته شود.

 

 

با ارسال آدرس عمومی به دیگران می‌توانید توکن‌ TRX را داخل کیف پول خود دریافت کنید و قرار دادن آن در اختیار دیگران خطری ندارد.

کلید خصوصی (Private Key)، رمزعبوری است که برای دسترسی به رمزارزهای خود باید آن را در اختیار داشته باشید. این مهم‌ترین بخش کیف پول شما است و حتماً باید آن را در یک جای امن نگهداری کنید. به دلایل امنیتی، بهتر است چند کپی از کلید خصوصی خود بگیرید و در جاهای مختلف نگهداری کنید تا در صورت گم کردن یک نسخه، به کپی‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

2. نحوه کار با کیف پول کاغذی ترون

برای استفاده از این کیف پول باید آن را با استفاده از کلید خصوصی خود به یک پلتفرم متصل کنید. به عنوان مثال می‌توانید از کیف پول ترون اسکن استفاده کنید. برای این کار ابتدا وارد سایت ترون اسکن به آدرس tronscan.org شوید و سپس مطابق تصویر در سمت راست قسمت بالای تصویر، گزینۀ Connect Wallet را انتخاب کنید.

 

 

 

حال در صفحۀ جدید روی گزینه Import Wallet کلیک کنید. سپس در پایین صفحه روی Private Key کلیک کرده و در کادر مقابل آن، کلید خصوصی خود را وارد کنید و در نهایت گزینه Import را بزنید. کار تمام است، اکنون می‌تواند رمزارزها را بین کیف پول‌ خود و آدرس‌های دیگر جابجا کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به شما نحوه ساخت کیف پول کاغذی ترون را آموزش دادیم، ضمن آنکه انواع مختلف والت‌ها و مزایا و معایب هر کدام را شرح دادیم. اگر قصد خرید ترون (TRX) را دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را از یک صرافی معتبر خریداری کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاه / پاسخ