حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
آیا شما هم این روز‌ها جرات سوپری رفتن ندارید؟

آیا شما هم این روز‌ها جرات سوپری رفتن ندارید؟

 به گزارش باخبرباش به نقل از برترین ها : حالا بیش از صد روز از آغاز به کار دولت رئیسی گذشته و کم‌کم می‌شود تا حدی درباره عملکرد این دولت نظر داد، شاید آن چه که بیشتر از هر چیز دیگری دولت روحانی را مورد نقد قرار می‌داد وضعیت آشفته‌ی تورم بود که البته در نگاه مسلط آن دولت دلیلش تحریم‌ها عنوان میشد، افزایش وحشتناک قیمت اقلام خوراکی و تمامی ضروریات زندگی در دولت روحانی و بدتر از آن ایجاد حس ناامنی روانی چه ثمره تحریم‌ها بود و یا این اثر سومدیریت، در هر صورت مردم را پریشان کرد و شگفت آن که در این صد روز رئیسی هم اوضاع تفاوتی نکرده و با هر بار مراجعه به سوپری، دستان ناتوان و ضعف شدید قدرت خرید لمس می‌شود، از هویج تا تخم‌مرغ، از ماست تا حبوبات، اسب گرانی می‌تازد و مردم روز به روز مستاصل‌تر می‌شوند.

آیا شما هم این روز‌ها جرات سوپری رفتن ندارید؟

حالا از مسکن تا دندانپزشکی، از اقلام ضروری تا حمل و نقل، همه چیز گران‌تر از همیشه هست و معلوم نیست این دومینوی فرساینده تا کجا ادامه دارد، حالا البته خبر از حذف ارز ۴۲۰۰ به گوش می‌رسد، خدا به خیر کند.

کاربری نوشت: دیشب سر راه رفتن به خونه، رفتم سوپر مارکت که یدونه چیپس بخرم، یدونه از توی قفسه برداشتم و رفتم پای صندوق و همینطور که سلام و احوالپرسی میکردم ۲۰/۰۰۰ تومان کارت کشیدم داشتم رمز رو وارد میکردم که شاگرد مغازه گفت آقا ببخشید ۲۷/۰۰۰ تومنه! خدا شاهده آخرین بار ۲۰ خریدمم

دیگری نوشت: ۹ سال پیش گله از گرونی غذای کافه و رستوران‌ها کردم که غذا شده ۹هزارتومن و ۱۰ هزار تومن …. الان همون غذا‌ها بالای ۵۰، ۶۰ هزارتومن شده! کمترین قیمت غذا ۵۰ تومن هست

کاربر دیگر نوشت: یک املت دو نفره خیابان سی تیر.. با دوچایی ..١٦٠ تومان! عاشقی از سر ادم می‌پره.. ما مردمی که فقط نگاه می‌کنیم!

کاربر دیگر نوشت: گرانی داره بیداد می‌کنه! یک سطل ماست پنجاه هزار تومن، پنج هزارتومن دیگه باید روی #یارانه بگذارم تا یک سطل ماست بخرم! تا حالا شده شرمنده زن و بچه‌ات بشی؟ تا حالا شده بری تو خونه بچه‌ات بگه چیپس بخر و پول یک چیپس را در جیبت نداشته باشی؟

دیگری نوشت: ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) رو که حذف کنند و قیمت گوشت و مرغ و نان و ... ۱۰ برابر الان بشه، اونوقت تازه میفهمید گرانی یعنی چی

آیا شما هم این روز‌ها جرات سوپری رفتن ندارید؟

کاربر دیگر نوشت: اگه میشه با دستور، جلوی افزایش قیمت کالایی را گرفت، چرا جلوی گرانی بقیه کالا‌ها گرفته نشده؟! اقتصاددستوری یه تجربه شکست خورده است!

دیگری نوشت: اگه دوستان ناراحت نمیشن باید بگم که تو همین ۲۰ روزِ اخیر پارچه هم گرون شده و تو چند روز آینده قیمتِ پوشاک از این هم بالاتر میره.

حسن ظهوری در عصر اریان نوشت: گوشت گران است، مرغ هم آنقدر گران شده که تقریبا از سفره غذایی میلیون‌ها ایرانی حذف شده‌است. ماهی هم که آنقدر دست‌نیافتنی شده که بهتر است ایرانی‌‌هایی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، یعنی کمتر از ۱۱ میلیون حقوق دارند فکر خریدنش را از سرشان بیرون کنند. آنچه می‌ماند سبزیجات و مکمل‌ها گوشتی و تخم مرغ است. البته تخم مرغ هم حالا گران شده و شاید به زودی از سفره فقیران حذف شود.

هدف از معرفی این غذاها ترویج یا تشویق به گیاه‌خواری نیست. شرایط به گونه‌ای شده که تهیه مواد غذایی برای کسانی که گیاه‌خواری می‌کنند هم دشوار شده‌است. ما معتقدیم که همه مواد غذایی باید ارزان در اختیار جامعه قرار بگیرد تا مردم بتوانند آنطور که می‌خواهند گوشت یا سبزیجات تهیه کنند اما مدتی‌است که ماهی چندبار قیمت مواد خوراکی تغییر می‌کند و البته گران‌تر می‌شود. تقریبا دولت هنوز هیچ اقدام سازنده‌ای برای تثبیت قیمت‌ها و کاهش آن‌ها نداشته و هر روز سفره ایرانیان کوچک و کوچکتر می‌شود. این‌که آرزو کنیم هر ایرانی بتواند صبح‌اش را با یک اسموتی خوشمزه شروع کند اشکالی ندارد اما ما هم در می‌دانیم که این تنها یک آرزوی نسبتا محال است.

دیدگاه / پاسخ