حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
اختلالات خواب و زودرنجی از علائم افسردگی است

اختلالات خواب و زودرنجی از علائم افسردگی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اختلالات خواب، زودرنجی و تحریک پذیری، تغییرات خلقی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش تمرکز و ناتوانی در انجام کارهای روزمره از علایم اختلالات افسردگی است.
دکتر محمدرضا شعربافچی در گفتگو باخبرنگار باخبرباش اظهار داشت: در صورتی که افراد علائم اختلال افسردگی را بشناسند، با مراجعه به موقع به روانپزشک امکان بهبودی کامل علائم بیماری وجود دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز انگ و تابوی بیماریهای اعصاب و روان تا حدودی شکسته شده و افراد زیادی را شاهدیم که به مراکز روانپزشکی برای درمان مراجعه میکنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: در صورتی که بیماریهای اعصاب وروان را درمان نکنیم ممکن است عوارض جسمانی آن ازجمله دردهای منتشر بدنی، مشکلات گوارشی و ... را نیز در بیمار مشاهده کنیم.
وی به عوامل پیشگیری از بیماریهای اعصاب وروان اشاره کرد و گفت: محیط کم استرس چه در زندگی خانوادگی و چه در فعالیت شغلی، فعالیت بدنی منظم، تغذیه مناسب و سالم میتواند از بسیاری از مشکلات جسمی و روانی پیشگیری کند.
دکتر شعربافچی با بیان اینکه هنوز هم کم و بیش شاهدیم که بیماریهای اعصاب و روان را یک انگ و برچسب ناخوشایند به افراد می پندارند، ادامه داد: دوره درمان بیماریها متفاوت است و مراجعه زود هنگام در اثربخشی و کوتاه شدن دوره درمان نقش بسیاری دارد.

دیدگاه / پاسخ