حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
اخذ وجه اجباری برای ثبت‌نام مدارس ممنوع است

اخذ وجه اجباری برای ثبت‌نام مدارس ممنوع است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرروش استان اصفهان در جلسه ستاد ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: پانزدهم خردادماه طلیعه نهضت انقلاب اسلامی است گرچه از نظر اندیشمندان سیاسی اجتماعی حوادث متعدد دو قرن گذشته همه زمینه‌هایی برای انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: نهضت‌هایی مانند نهضت تنباکو، جنگل و نهضت مشروطه در دو قرن گذشته تکامل پیدا کرده و در ۱۵ خرداد شروع مجددی به خود گرفته و در نهایت به انقلاب اسلامی منجر می‌شود به فرموده بزرگان بزرگترین حادثه قرن گذشته این انقلاب اسلامی بوده است و مهمترین وجه تمایز آن رویکرد دین‌مدارانه آن بوده است.

ابراهیمی بیان داشت: در قرن‌ها گذشته رویکرد سکولاریسم و این که دین نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی فعال باشد حاکم بود، اما این رویکرد با ظهور جمهوری اسلامی این نظریه باطل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اندیشمندان غربی بر این باور بودند که این انقلاب دوامی نخواهد داشت اما به برکت رهبری امام‌ خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با همه ناملایمتی‌ها و توطئه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)را در پیش داریم و از خدای متعال مسألت داریم تا مربیان خوبی برای فرزندان و دانش‌آموزان خود باشیم و اگر این فرآیند به شکل صحیح اتفاق بیفتد، مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی و نقش‌آفرینی شایسته رقم خواهد خورد.

ابراهیمی با اشاره به فرآیند تعلیم و تربیت گفت: در گام اول باید مربی و متربی در مکانی به نام مدرسه در کنار هم قرار بگیرند و اصلی‌ترین راه آن ثبت‌نام است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین پروژه آموزش و پرورش، ثبت‌نام مدارس است، اذعان کرد: بخشنامه‌های ارسالی در این باره به مدارس خیلی شفاف و جامع باشد و به همه سؤالات و ابهامات پاسخ داده شود و شفافیت کار مد نظر قرارگیرد.

وی با بیان اینکه در سرعت ارسال بخشنامه‌های ثبت‌نام به مدارس تسریع شود، گفت: فرآیند ثبت‌نام از اول خرداد در برخی مدارس انجام شده است و برخی نیز کار نام‌نویسی را انجام داده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: نظارت بر اجرای مفاد بخشنامه بسیار مهم است چرا که در برخی موارد عدم نظارت بر مفاد بخشنامه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد:فرآیند ثبت‌نام برای اولیا تسهیل شود و افرادی که به مدارس مراجعه می‌کنند در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند و حتما تأکید شود که در محدوده‌های مشخص ثبت‌نام صورت گیرد و بازرسی‌ها به صورت مؤثر انجام شود.

وی افزود: خط قرمز ما اخذ وجه برای ثبت‌نام است و البته ما از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌کنیم، اما اخذ اجباری وجه برای ثبت‌نام ممنوع است.

دیدگاه / پاسخ