حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
ارتباط دوستی و خویشاوندی در انتخاب شهردار اصفهان نقشی نداشته است

ارتباط دوستی و خویشاوندی در انتخاب شهردار اصفهان نقشی نداشته است

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بدنبال انتخاب شهردار شاهد بداخلاقی هایی در فضای مجازی نسبت به انتخاب شهردار بودیم که دلیل آن اطلاعات ناکافی افراد است مطالب خلاف واقع را در این فضا منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، ابوالفضل قربانی در شورای شهر اسلامی اظهار داشت: بخش‌هایی از فرایند انتخاب شهردار اصفهان نه تنها برای عموم مردم که حتی برای خواص نیز ندانسته ماند.

وی اظهار کرد: طبق قانون، شورای شهر تا یک ماه برای انتخاب شهردار فرصت دارد و فرایند این انتخاب بعد از تعیین نتیجه انتخابات آغاز و در زمان فعالیت رسمی شورا دنبال شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مردم تنها بخش رسانه‌ای انتخاب شهردار را خبر داشتند در حالی که اعضای شورا از صبح تا شب مشغول بررسی موضوعات مرتبط با آن بودند؛ تعریف فرایند، مشارکت مردم در انتخاب شهردار، میدان‌داری جوان‌ترها، تعیین شاخص‌ها با استفاده از نظرات مردم و تعیین افراد واجد شرایط بخش‌هایی از این فرایند بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: محدودیت‌های ابلاغی توسط وزارت کشور نسبت به دوره‌های قبل تغییر کرده بود و باید شرایط ویژه‌ای در خصوص مدرک تحصیلی، مدیریت ارشد و بودن یا نبودن گزینه‌ها در مدیریت‌های شهری سابق مدنظر قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: ماحصل این فرایند معرفی بیش از ۱۰۰ گزینه توسط مردم بود که برخی از آن‌ها حائز شرایط قید شده در آئین‌نامه نبودند و بدین سبب در نهایت از پنج نفر برای مصاحبه دعوت و برنامه خواسته شد.

قربانی خاطرنشان کرد: دو گزینه به مرحله پایانی انتخاب رسیدند و با آن‌ها مصاحبه مفصلی شد؛ همه گزینه‌های جدی انتخاب شهردار صلاحیت لازم را داشتند، اما باید یک نفر انتخاب می‌شد لذا دو گزینه‌ای که در راستای رویکرد شورا بهتر و بیشتر به کیفیت زندگی در شهر اصفهان توجه کرده بودند به مرحله پایانی راه یافتند.

وی تاکید کرد: آقای قاسم‌زاده صاحب نظر و منشأ خدمات بسیاری در سال‌های قبل شهر بوده و از چهره‌های فرهنگی محسوب می‌شود که به عنوان سی و هشتمین شهردار اصفهان انتخاب شد؛ او تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارد و از رزمندگان دفاع مقدس است که در عملیات فتح‌المبین به مقام رفیع جانبازی نائل شد در حالی که هیچ نامی از وی در بنیاد شهید وجود ندارد.

قربانی افزود: ارتباط شهردار منتخب با جامعه فرهنگی شهر و شناختی که از وی نزد خواص شهر وجود دارد یک مزیت است بنابراین ملاک شورای شهر که یک تغییر رویکرد در مدیریت شهر بود می‌تواند توسط وی تحقق یابد.

وی تاکید کرد: توجه شهردار آینده اصفهان به ابعاد فرهنگی به معنای آن نیست که صرفاً انجام وظایف به این حوزه محدود شود بلکه اقدامات حوزه عمرانی و شهرسازی شهر بهتر از گذشته انجام خواهد شد اما همانگونه که مقام معظم رهبری از همه مسئولان انتظار دارند نگاه به پروژه‌های شهر فرهنگی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد انتخاب قاسم‌زاده به عنوان شهردار اصفهان بتواند برای چهار سال آینده شهر وضعیت بهتری را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات شهری در اصفهان با سال‌های قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، تصریح کرد: ما به این میزان هم قانع نیستیم و معتقدیم کارهای بهتر و بیشتری باید انجام شود و عقب‌ماندگی‌های شهر با همت همکاران در شهرداری و تلاش شهردار باید جبران شود.

وی تصریح کرد: در تمام اجرای فرایند، با مسئولان وزارت کشور ارتباط داشتیم و تمام مراحل بر اساس آئین‌نامه وزارت و با مجوز معاون وزیر انجام شد موانعی که وجود داشت با رایزنی و گفت‌وگو رفع شده و مجوز موارد استثنا نیز در اختیار وزارت کشور است و وی نیز دیگر موانع انتخاب شهردار در کلانشهرها را رفع خواهد کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: منتقدان باید ابتدا پرس و جو می‌کردند تا پاسخ سوالات آن‌ها را می‌دادیم؛ یقیناً در تعیین شهردار هیچ ملاحظه‌ای جز توانمندی و در نظر گرفتن شاخص‌ها مطرح نبوده است و ارتباط دوستی و خویشاوندی حتی در اظهارنظر نیز ورود نکرد و هیچ جانبداری اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهردار آینده در انجام وظایف خود ذره‌ای تخطی کند یا در انجام انتظارات شورا ناتوان باشد، شورا از هیچ اقدام قانونی فروگذار نخواهد کرد و افرادی که با ظن و گمان مواردی را مطرح کردند دچار خطا شده‌اند.

قربانی با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم با رأی اعتماد مجلس به وزرا، اظهار کرد: بارقه‌های امید در چند روز گذشته دیده می‌شود و بعد از یک دهه می‌توان حضور در بین مردم در نقاطی که آن‌ها به واسطه شیوع کرونا مشکلات زیادی دارند را دید.

وی افزود: رئیس جمهور با مردمی که عزیزان خود را ازدست داده‌اند و در سوگ آن‌ها عزادار هستند دیدار کرده و در اولین سفر خود به استان خوزستان که به مشکلات عدیده‌ای مبتلاست رفت. همه مردم ایران احساس بزرگی نسبت این استان دارند زیرا نقطه نقطه کشور، وطن ایرانیان است و مشکل در یک گوشه مشکل تمام مردم محسوب می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حضور دولتمردان میان مردم امید در دل و ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند، از رئیس جمهور دعوت کرد که با سفر به استان اصفهان از نزدیک با مشکلات این استان به ویژه معضلات زیست محیطی آشنا شود و در راستای کاهش تبعات آن دستور لازم را دهد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت، گفت: مخاطب بیانات رهبری در این دیدار تنها هیئت دولت نبود بلکه این توصیه‌ها به حوزه مسئولیت دیگر بخش‌ها از جمله مدیریت شهری نیز برمی‌گردد لذا باید با تحقق این بیانات، اعتماد و امید مردم را ترمیم کنیم.

قربانی تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در شورای اسلامی شهر برای انجام مسئولیت و تحقق وعده‌ها روزشمار تعیین می‌شود و سعی خواهد شد تا برای رفع انسداد در حوزه مدیریتی و ایجاد سرمایه برای نظام از جوانان بیشتری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حل مشکلات را موکول به رفع تحریم‌ها ندانستند، اضافه کرد: این قابلیت در کشور وجود دارد که بدون اتکا به خارج، مشکلات برطرف شود هرچند که رهبری بارها بر ارتباط مؤثر با کشورهای غیر متخاصم تاکید کرده‌اند.

قربانی بر لزوم تسهیل فرایند واکسیناسیون در حوزه بهداشت و سلامت و صدور پروانه ساخت و ساز در حوزه اقتصادی توسط شهرداری تاکید کرد.

دیدگاه / پاسخ