حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
از خفت‌گیری و زورگیری تا نوچه‌پروری و عربده‌کشی

از خفت‌گیری و زورگیری تا نوچه‌پروری و عربده‌کشی

 به گزارش باخبرباش به نقل از آخرین خبر: درست مثل همیشه بعد از دستگیری، دستبند در دست در گوشه ای از حیاط به صف نشسته اند؛کوچک و بزرگ، پیر و جوان، سیاه و سفید با خط خطی‌ها و تیزی‌هایی که بر سر و گردن و بدنشان خودنمایی می‌کند.

جرمشان اوباشگری است؛ مزاحمت نوامیس، تجاوز به عنف، قدرت‌نمایی، عربده‌کشی،‌ تشویش اذهان عمومی، تخریب اموال عمومی!

و در این عرصه هم از هیچ چیز ابایی ندارند، حتی از رعب و وحشت و ترساندن زن و بچه مردم.

کلت، کلاش، نارنجک، شمشیر، قمه، چاقو، تیزی و... از جمله ابزارشان برای زورگیری، سرقت یا خودنمایی است.

پرونده اول:‌ دستگیری 7 شرور در محله بهشتی

هفت نفر اراذل و اوباشند، با همدستی یکدیگر نظم عمومی محله بهشتی را برهم زده‌اند، با سروصدا، عربده‌کشی و داد و بیداد مردم را به وحشت انداختند؛ خوششان می‌آید که مردم از آنها بترسند؛ قلدر محله هستند دیگر؛ اما پلیس از پس‌شان برآمد.

هویت و مخفیگاه سرکرده‌شان را در خانه‌باغی کشف کرد، بعد هم با هماهنگی قضایی در چند عملیات پلیسی همه آنها را دستگیر کرد. از متهمان هم 5 قبضه سلاح کشف شد.

پرونده دوم: دستگیری عاملان تخریب 6 دستگاه خودرو

طی اختلاف شخصی با یکی از اهالی محل در منطقه نبرد تهران با عربده‌کشی به جان شیشه‌های 6 دستگاه خودروی پارک شده در محل افتاده و پیش از حضور پلیس از محل وقوع جرم گریختند.

پلیس هم در یک اقدام ضربتی دو نفر از عوامل اصلی را در مخفیگاهشان در اتوبان محلاتی دستگیر کرد؛ تلاش برای دستگیری شرور دیگر هم ادامه دارد.

پرونده سوم: دستگیری عامل نزاع و درگیری در تهرانپارس

عربده‌کشی و قدرت‌نمایی در تهرانپارس راه انداخته بودند، آن‌هم توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه دار محل، بعد هم اقدام به نزاع و درگیری کردند.

سرانجام پلیس با اقدامات شبانه روزی مخفیگاه شرور مذکور را در فلکه دوم تهرانپارس شناسایی کرد و هنگامی که متهم قصد داشت مخفیگاه خود را تغییر دهد دستگیر شد. از متهم سه قبضه سلاح سرد کشف شد.

پرونده چهارم: دستگیری خفت‌گیر عبدل آباد

هنگام خفت‌گیری در پارک شهید کاظمی یکی از شهروندان را زخمی کردند. درنهایت پلیس با توجه به اهمیت موضوع دست به کار شده و با کار اطلاعاتی  هویت فرد شرور شناسایی شد و در تعقیب و مراقبت چند ساعته دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد؛ چراکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با خاطیان برخورد جدی می‌کند.

پرونده پنجم: دستگیر اشرار مسلح پمپ بنزین محلاتی

در پمپ بنزین با یک شهروند درگیری لظفی پیدا کرده و پس از سوخت‌گیری و حدود 200 متر بالاتر از پمپ بنزین خودرو را متوقف کرده و با شهروند درگیری فیزیکی پیدا می‌کنند. اراذل و اوباشی بودند دارای سوابق متعدد از جمله درگیری، سرقت، شرارت، استفاده از سلاح گرم و سرد که درنهایت بعد از درگیری با شلیک تیر هوایی از محل می‌گریزند.

پلیس هم بعد از رصد اطلاعاتی و شناسایی دستگیرشان می‌کند؛ از مخفیگاهشان یک قبضه سلاح جنگی، دو قبضه سلاح سرد، 9 عدد فشنگ جنگی و 2 کیلو و 500 گرم مواد مخدر کشف و ضبط می‌شود.

پرونده ششم: پایان عربده‌کشی شرور سابقه‌دار

با دو قبضه سلاح سرد در محل موجب وحشت شهروندان شده بود. عربده کشی می‌کرد و وسایل شهروندان را تخریب می‌کرد.

جالب است حتی با حضور پلیس به عربده‌کشی خود ادامه داد و توجهی به فرمان پلیس نکرد، حتی به سوی ماموران پلیس نیز حمله‌ور شد.

تازه متهم قصد خلع سلاح ماموران را داشت که با اقتدار پلیس موفق نشد و بعد از شلیک چندین تیر هوایی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

شرور سابقه‌دار که 6 مرتبه تحت تعقیب کیفری قرار گرفته بود توسط ماموران یگان امداد فاتب دستگیر شد.

پلیس: دوران «بزن در رو» تمام شده است!

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت اراذل و اوباش در پایتخت اظهارداشت: در حال حاضر با برخورد جدی بحث عربده کشی، نوچه پروری و اوباش گری، به حداقل ممکن خود رسیده است؛ چرا که در طرح های مختلفی که پلیس به مرحله اجرا گذاشته با برهم زنندگان  نظم و امنیت و آرامش جامعه برخورد جدی و پشیمان کننده شده و اراذل و اوباش و کسانی‌که به دنبال خود نمایی و عرض اندام بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: اراذل و اوباش با توجه به نوع شرارت ها و جرائم به اراذل سطح یک، دو و سه دسته بندی شده اند که سطح وقاحت و شرارت آن ها را مشخص می‌کند و هر چه سطح شرارت بالاتر برود به طور حتم‌ مجازات های سنگین تری از جمله تبعید، حبس های بلند مدت و... در انتظار آنها است.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص‌ آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از حضور اراذل و اوباش اظهار داشت: مواردی همچون ضعف شخصیتی، تلاش برای دیده شدن، عقده های دوران کودکی، مشکلات خانوادگی، والدین نااهل و...در کنار یکسری اعمال هنجارشکنانه از جمله عربده کشی، درگیری، خودزنی و نوچه پروری در این دسته از افراد که به دنبال خود نمایی و عقده گشایی هستند شکل گرفته که به طور حتم اقدامات نابخردانه آنها امنیت و آرامش افراد جامعه را سلب و جوی از نا امنی را در جامعه ایجاد می کند که همین امر برخورد جدی و مقتدرانه پلیس را ایجاب می کند.

وی به اقدامات پلیس برای تادیب اراذل و اوباش اشاره و تصریح کرد:در چند سال اخیر برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش جامعه در دستور کار پلیس پایتخت بوده و در طرح های مختلف از جمله طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی به دفعات مختلف با عناصر مخل امنیت و آرامش، برخورد جدی شده و تلاش هم شده است که با همکاری دستگاه محترم قضایی کسانی‌که به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش مردم هستند به گونه ای مجازات شوند که درس عبرتی برای آن دسته از افرادی شود که ممکن است خیال خام عربده کشی را در سر بپرورانند.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت به مجرمان و به خصوص اراذل و اوباش و مخلان امنیت و آرامش و آسایش مردم گفت: به قول گفتنی زمان بزن در رو تمام شده است.

وی به اراذل و اوباش اولتیماتوم داد: اگر دست از پا خطا کنند به طور حتم دستگیر شده و به سزای عمل خود خواهند رسید چراکه برخورد پلیس، قاطعانه خواهد بود!

دیدگاه / پاسخ