حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
برگزاری انتخابات الکترونیکی در اصفهان و شاهین شهر

دستگاه های ابراز هویت مستقر در شعب اخذ رای برقی است که مجهز ذخیره باطری است و به غیر از آن در تمامی شعب اخذ رای مولد اضطراری گذاشته شده است و همچنین یک تکنسین برق در تمامی شعب مستقر است که اگر قطعی برقی صورت گرفته رفع رجو.ع شود .

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان:

برگزاری انتخابات الکترونیکی در اصفهان و شاهین شهر

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان خبر از برگزاری انتخابات الکترونیکی در اصفهان و شاهین شهر در حالی خبر داد که بالغ بر 7 دستگاه رای گیری الکترونیکی مستقر است، گفت: احتمال دارد به خاطر گران قیمت بودن دستگاه ها امکان خرید و وارد کردن آن نبوده و به همین لحاظ تنها در شهر اصفهان و شاهین شهر انتخابات الکترونیکی برگزار میشود.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی به این صورت است که کارت ملی روی دستگاه گذاشته می شود که باید دقت کرد حتی اگر  از روی کنجکاوی یا بر حسب اتفاق  کارت ملی به دستگاه نزدیک شود تمام مشخصات فرد وارد سیستم شده  و در این حالت حتی اگر رای هم نداده باشند دیگر امکان رای گیری نیست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما برای انتخابات الکترونیکی در شهر کوچیک از جمله شاهین شهر، کاشان و نجف آباد بود که با شاهین شهر موافقت شد ،ادامه داد: دستگاه های ابراز هویت مستقر در شعب اخذ رای برقی است که مجهز ذخیره باطری است  و به غیر از آن در تمامی شعب اخذ رای مولد اضطراری گذاشته شده است و همچنین یک تکنسین برق در تمامی شعب مستقر است که اگر قطعی برقی صورت گرفته رفع رجو.ع شود .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به بیان اینکه از دو هفته گذشته شیب ابتلا به کرونا کاهش یافته است و دیگر وضعیت قرمز نداریم، ادامه داد: رای گیری در تمامی شعب تنها با زدن ماسک امکان پذیر است شعب اخذ رای با لوازم و امکانات بهداشتی مجهز است.

قاسمی با اظهار اینکه 8 ساعت برای رای گیری شوراها و 10 ساعت برای رای گیری انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است که به منظور مصادف نشدن با گرما ساعت 8 صبح آغاز زمان رای گیری بود و امسال ساعت 7 صبح آغاز میشود ،ادامه داد: تخلفات فاحشی و خیلی بارزی گزارش نشده و تخلفات جزیی بوده است و اگر هم تخلفی بود به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی بوده است.

وی با بیان اینکه مسئول  امنیت و سلامت انتخابات هستیم، ادامه داد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت 4 مولفه است که باید در انتخابات اجرایی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با اظهار اینکه برای انتخابات شورا یک ناظر در هر شعبه مستقر میشود اما برای ریاست جمهوری بین دو تا چند نفر میتوانند که امیدواریم امسال بخاطر بحث کرونا تعداد ناظرین کمتر شود.

قاسمی همچنین در ارتباط با ایننکه استانداری تنها محلی برای ارائه شکایت رد صلاحیت شدگان بود و این در حالی که شکایات رد صلاحیت شدگان به هیئت نظارت ارائه میشد و آمار آن را هیئت نظارت دارد، ادامه داد: در خصوص علت رد صلاحیت شدگان باید هیئت اجرایی و نظارت اعلام کنند.

دیدگاه / پاسخ