حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
استانداری که آشنایی کامل به زاینده‌رود داشته باشد، انتخاب شود

استانداری که آشنایی کامل به زاینده‌رود داشته باشد، انتخاب شود

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: استانداری برای اصفهان باید انتخاب شود که  آشنایی کامل به مسائل آب و زاینده‌رود که اصلی‌ترین مشکل استان اصفهان است را باید داشته باشد.

اسفندیار امینی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: استاندار اصفهان  باید بومی باشد و از همه مهمتر قابلیت و توان هماهنگ کردن ظرفیت‌های داخلی استان برای اجرای مصوبات و قوانین و توان هماهنگی و ایجاد ارتباط با مسئولین ملی برای حل مشکلات استان را داشته باشند.

وی گفت: علیرغم وجود قوانین مصرح و مصوباتی روشن در شورای عالی آب و هیئت وزیران و سایر مراجع قانونی و رسمی کشور و صدور آراء محاکم قضایی برای اجرای قوانین و راهکارهای حل مشکلات و احیاء زاینده رود ، همچنان مشکل باقیست.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان تصریح کرد: جمعیت ۶ میلیون نفری سه استان که نیازمند آب زاینده‌رود برای شرب و مصارف شهری و اشتغال و تولید خود هستند در دادن مالیات و ایجاد درآمد ناخالص ملی و نقش آفرینی در تمام مسائل و مشکلات کشور نقش اول یا دوم را داشته و دارند .

 وی گفت: سال‌هاست کشاورزان حوضه زاینده رود، شرایط نابسامان خشکی و کم آبی زاینده رود را تحمل کرده‌اند و با عنایت به مشکلات اجتماعی و وقایع ناگوار امنیتی پیرامون موضوع آب شرق و غرب اصفهان که مسبوق به سابقه نیز می باشد، پیش بینی می گردد چنانچه استاندار و سایر مسئولین منتخب استان نتوانند این مشکلات را حل نمایند، قطعا شاهد مشکلات جدی به ویژه در جامعه کشاورزان شرق اصفهان باشیم.

امینی افزود: استان اصفهان سالهاست دچار مشکل خشکی و یا فصلی شدن رودخانه زاینده‌رود شده و به صورت غیرقانونی و به ناچار حقابه های محیط زیست و کشاورزان حقابه دار حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی را برای مصارف مختلف کشور و مصارف شهری و صنایع و خدمات و اشتغال و توسعه کشاورزی و باغات در شهرها و روستاهای استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و یزد برداشته می شود.

دیدگاه / پاسخ