حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
استاندار اصفهان پیشینه روابط ایران و عمان مستحکم است

استاندار اصفهان پیشینه روابط ایران و عمان مستحکم است

 سیدرضا مرتضوی‌ در دیدار معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور عمان اظهار داشت: از گذشته های دور ایران نسبت به کشور دوست و برادر عمان، نگاه ویژه ای داشته و می دانیم عمان یکی از کشور های بسیار تأثیرگذار در منطقه است.

وی ادامه داد:این ارتباط خوب و عمیق میان ۲ کشور حاکی از روابط پایدار در آینده است.
به گفته وی، محبتی که در قلب مردم ما و مردم عمان است ناشی از روح ایمانی است که در قلب هر دو ملت وجود دارد. یکی از نویسندگان ایرانی جمله ای بر این مبنا دارد: «پیوند ایمان از ژرف ترین پیوندهاست.» ما میان خودمان و برادران عمانی چنین احساسی داریم.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان یک شهر موزه است و تمدن باشکوهی در این شهر و استان وجود دارد که می تواند میزبان خوبی برای گردشگران باشد، همچنین توانایی های صنعتی، از جاذبه های این استان و ظرفیت های حوزه بهداشت، سلامت و درمان از ظرفیت های استان اصفهان است.
مرتضوی ادامه داد: اکثر میهمانان جمهوری اسلامی ایران پس از مراوده در تهران، به اصفهان سفر می کنند و ما از این میزبانی بسیار خوشحال هستیم و در صورتی که بتوانیم ظرفیتی را فراهم کنیم که میان اتاق های بازرگانی ایران و عمان ارتباطات گسترده و میزهای مشترکی شکل بگیرد می توانیم به هدف توسعه ارتباطات دست یابیم. 
وی تصریح کرد: ما بعنوان نماینده عالی حاکمیت قول می دهیم پشتیبانی های لازم از این ارتباط را انجام دهیم و تلاش خواهیم کرد شرکت های معتبر و فعال اصفهانی در حوزه اقتصادی فعال شوند. همچنین در حوزه های فرهنگی و گردشگری باتوجه به ظرفیت های خوبی که در دو کشور وجود دارد می توانند محور های بعدی ارتباط باشند.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری کشور عمان نیز در این دیدار گفت: هیات همراه ما جذب اصفهان شدند.

صالح بن سعید مَسَن افزود: اصفهان زیباست و میان دو کشور عمان و ایران دوستی و برادری حاکم است و امیدواریم این دوستی در حوزه اقتصادی نیز شکل بگیرد.

وی با اشاره به فرصت سرمایه گذاری میان دو کشور، ادامه داد: امیدواریم منافع سرمایه گذاری و ارتباط اقتصادی به همه مردم کشور ما و ایرانیان برسد.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری کشور عمان با بیان اینکه به دنبال ارتباط دو جانبه اقتصادی با اصفهان هستیم، گفت: از طرف دولت ما حمایت خوبی برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد، در جریان این سفر از نهضت صنعتی موجود در اصفهان آگاه شدیم و از تجربه شرکت های صنعتی و شهرک های صنعتی اصفهان استفاده کردیم و آماده سرمایه گذاری و توسعه ارتباط هستیم.

سفر یک روزه هیات تجاری صنعتی عمان به اصفهان، با هدف آشنایی با ظرفیت های تجاری وصنعتی استان و نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از چند واحد تولیدی وشهرک علمی تحقیقاتی استان، انجام شد.  

دیدگاه / پاسخ