حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
استفاده از ماسک در کلاس‌های درس الزامی است

استفاده از ماسک در کلاس‌های درس الزامی است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به دانش‌آموزان و معلمان توصیه کرد استفاده از ماسک را در کلاس‌های درس جدی بگیرند و گفت: استفاده از ماسک در فضای کلاس سربسته و شلوغ کلاس‌ها الزامی است، اما تزریق واکسن الزامی نیست.

آذرکیوان امیرپور با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مدارس در قالب شیوه‌نامه ۰۱۰، اظهار کرد: این شیوه‌نامه با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تهیه شده و به تمام ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شبکه‌های بهداشت ابلاغ شده است تا سلامت دانش‌آموزان حفظ شود.

 وی گفت: در شیوه‌نامه ۰۱۰ بر  استفاده دانش‌آموزان از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، نظافت عمومی، تهویه هوا و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید و به تمام مدارس ارسال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ که کلاس‌های درس به‌صورت کاملاً حضوری برگزاری شد هیچ مشکل خاصی برای سلامت دانش‌آموزان به وجود نیامد، افزود: به‌طور مرتب و روزانه پیگیری می‌کنیم تا مشکل خاصی برای سلامت دانش‌آموزان به وجود نیاید و با کمترین مشکل دانش‌آموزان در مدارس حاضر شوند.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در فضای بسته کلاس‌های درس در کنار همدیگر، افزود: استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان باعث کاهش خطر سرایت بیماری‌هایی همچون کووید و آنفلوانزا می‌شود، به همین دلیل بر استفاده از ماسک در کلاس‌های درس تأکید شده، البته خوشبختانه آمار کرونا در استان پایین آمده است.

امیرپور با بیان اینکه برای پیشگیری از سرایت بیماری، از حضور دانش‌آموزان دارای علائم در کلاس‌های درس جلوگیری می‌شود، گفت: اگر دانش‌آموزی علائم داشته باشد مدارس همکاری می‌کنند، اما باید حتماً گواهی از پزشک داشته باشد و در این صورت باید ۵ روز قرنطینه باشد و به مدرسه نیاید.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضوری شدن کلاس‌های درس مشکلی از نظر شیوع کرونا در مدارس نداشته‌ایم، افزود: اگر در مدرسه‌ای کرونا شیوع داشته باشد کلاس تعطیل می‌شود، اما بنا بر این است که از حضور دانش‌آموز بیمار در کلاس جلوگیری تا به مرحله شیوع نرسد. امیدواریم با توجه به توصیه‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان امسال هم مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان به دانش‌آموزان توصیه کرد استفاده از ماسک را در کلاس درس جدی بگیرند و افزود: فضای کلاس‌ها کوچک و سربسته است و دانش‌آموزان در کلاس در کنار همدیگر هستند، بنابراین استفاده از ماسک می‌تواند از سرایت بیماری پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در کلاس‌های درس الزامی است، اما واکسن الزامی ندارد و بنا بر دستورالعمل وزارت بهداشت دُز یادآور برای افراد زیر ۱۸ سال لازم نیست، اما به معلمان و کادر اجرایی مدارس توصیه می‌کنیم حتماً دُز یادآور تزریق کنند.

دیدگاه / پاسخ