حالت شب
  • Sunday, 08 September 2024
استقلال - سپاهان؛ برای پنجمین بار در هفته آخر لیگ!

استقلال - سپاهان؛ برای پنجمین بار در هفته آخر لیگ!


 به گزارش باخبرباش پس از قرعه کشی بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر، مشخص شد که استقلال باید در هفته پایانی لیگ برتر به مصاف سپاهان برود. قرعه‌ای تکراری که در طول بیست و سه دوره قبلی نیز چهار مرتبه تکرار شده بود و دو تیم در هفته آخر به مصاف هم رفته بودند.
نخستین بار، در لیگ چهارم بود که این دو تیم بزرگ کشور، باید در هفته آخر با هم روبرو می شدند. در نیم فصل اول و در هفته پانزدهم، جدال دو تیم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در این بازی، آبی‌ها با گل‌های سامره و عنایتی در اصفهان پیش افتادند و بزیک و خطیبی دو گل به ثمر رساندند تا بازی مساوی شود.
در دور برگشت و در هفته سی ام، این نتیجه تکرار شد. ابتدا عنایتی استقلال را پیش انداخت. سپس خطیبی بازی را به تساوی کشاند. سیاوش اکبرپور بازی را دو بر یک کرد و باز هم رسول خطیبی همچون بازی رفت، در دقایق پایانی، بازی را به تساوی کشاند.
در لیگ شانزدهم باز هم دو تیم در هفته‌های پایانی با هم روبه‌رو شدند. در بازی رفت، استقلال با گل دقیقه 93 بهنام برزای، از شکست گریخت و گل جلال الدین علی محمدی را پاسخ داد. در مسابقه برگشت مهرداد محمدی سپاهان را پیش انداخت اما استقلال با گل های جابر انصاری و فرشید باقری کامبک زد و به پیروزی 2 بر یک رسید.
این قرعه در لیگ هفدهم نیز تکرار شد که استقلال رفت و برگشت به پیروزی رسید. آبی‌ها در تهران با گل‌های علی قربانی و بریس سرور جپاروف سه بر صفر برنده شدند. در بازی برگشت نیز تیم وینفرد شفر با تک گل مامه تیام به پیروزی دست یافت.

 

 

چهارمین باری که استقلال و سپاهان در هفته پایانی با هم روبرو شدند به لیگ بیستم برمیگردد که سپاهان رفت و برگشت پیروز شد. در اصفهان، زردپوشان با 2 گل شهباززاده و رفیعی پیروز شدند. در بازی برگشت نیز رضا میرزایی و شهباززاده در استادیوم آزادی دروازه استقلال را باز کردند و مهدی مهدی پور تک گل تیم مجیدی را به ثمر رساند تا بازی دو بر یک شود.
حالا و برای پنجمین بار، استقلال و سپاهان باید در هفته پایانی لیگ به مصاف هم بروند. در هیچ‌کدام از چهار دوره قبلی، دو تیم با هم در کورس قهرمانی نبوده اند و باید دید امسال وضعیت چگونه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ورزش سه 

دیدگاه / پاسخ