حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
بسته بودن زاینده رود، اصفهانی ها را غمگین ترین مردم ایران کرد

اثبات شده در جوامع فقیر بیش از اینکه فقر مردم را به نابودی بکشاند بی عدالتی سلامتی مردم را به خطر می اندازد.

در تازه ترین تحقیقات علمی اثبات شد

بسته بودن زاینده رود، اصفهانی ها را غمگین ترین مردم ایران کرد

 

مدیرآموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان داده شد که اصفهانی ها از نظر شادی در رده آخر استان های کشور هستند و گیلانی ها در رده اول. به احتمال زیاد خشک شدن زاینده رود در این موضوع تاثیر داشته است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، منصور شیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصفهان نسبت به سایر استان ها از منظر ارائه خدمات بهداشتی جزو سه استان برتر شناخته شده است و از نظر برخی شاخص های سلامتی و بیماری وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است که امسال با شعار جهانی سالمتر و عادلانه تر مطرح شده است و با رشد اقتصادی وضعیت مالی مردم را ارتقا دهند ، اضافه کرد: اثبات شده در جوامع فقیر بیش از اینکه فقر مردم را به نابودی بکشاند بی عدالتی سلامتی مردم را به خطر می اندازد.

شیری با اظهار اینکه زندگی یک انسان فقیر در کشور جهان سوم خطرناکتر و مهار مرگ آن سنگین تر است، ادامه داد: هر انسانی در هر جامعه ای باید حداقل معیشت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای عقب مانده  یا همان در حال توسعه با کاهش جمعیت افراد زیر خط فقر می توانند جزو کشورهای پیشرفته قرار بگیرند، ادامه داد: در سی سال اخیر بسیاری از کشورهای در حال توسعه مانند چین ترکیه سنگاپور و کره جنوبی با رشد اقتصادی توانسته اند بسیاری از جمعیت خود را از فقر نجات دهند و به جمع کشورهای توسعه یافته درایند.

مدیر آموززش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی درصدد است با ایجاد طرح هایی در تمام کشورها رویکردی ایجاد کند تا بی عدالتی کمرنگ تر شده و تمام مردم صرف نظر از شرایط اقتصادی و اجتماعی از مولفه های سلامت بهره مند شوند، ‌براین اساس شعار امسال روز جهانی بهداشت نیز ساختن جهانی سالم تر و عادلانه تر برای همه است، چراکه سلامت یک حق بنیادی برای تمام انسان ها است.

دیدگاه / پاسخ