حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
اصفهان طلایه‌دار تنوع رشته‌های صنایع دستی در کشور

اصفهان طلایه‌دار تنوع رشته‌های صنایع دستی در کشور

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ تعداد و تنوع در رشته‌های صنایع دستی محسوب می‌شود، گفت: ثبت جهانی شهرها و روستاهایی که دارای صنایع دستی خاص و منحصربه‌فرد است، در توسعه گردشگری بومی بسیار حائز اهمیت است.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا  محسن معصومی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شده است، اظهار کرد: اصفهان به دلیل جایگاه ارزشمندی که در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد در سال ۲۰۱۵ میلادی بعد از پیگیری‌های متعدد مسئولان کشوری و استانی، این شهر توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد.

وی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ تعداد و تنوع در رشته‌های صنایع دستی محسوب می‌شود، ادامه داد: دو سوم رشته‌های صنایع دستی کشور در اصفهان موجود است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ثبت جهانی شهرها و روستاهایی که دارای فرهنگ غنی و صنایع دستی خاص و منحصربه‌فرد است، در معرفی ظرفیت‌های آن‌ها، همچنین توسعه گردشگری بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: دریافت ۱۲۶ مهر اصالت بین‌المللی و ۵۲۸ مهر اصالت ملی صنایع دستی (بالاترین آمار در کشور)، ثبت هفت نشان ملی جغرافیایی در رشته‌های خاتم‌سازی، قلمکار، کاشی هفت‌رنگ، قلمزنی، کاشی معرق، منبت چوب، پاپیه ماشه و گره‌چینی از جمله مهمترین دستاوردهای شهر جهانی صنایع دستی اصفهان است.

معصومی با بیان اینکه اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دستی برخوردار بوده و فرصت‌های زیادی برای رشد هنرمندان و بهره‌مندی لازم از هنر آنها را در این حوزه دارد، گفت: صنایع دستی برندی برای اصفهان است، از این‌رو امیدواریم به عنوان استراتژی برتر مدنظر سیاست‌گذاران قرار گیرد.

دیدگاه / پاسخ