حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
اصفهان میزبان کنگره بین‌المللی فراورده‌های طبیعی شفابخش است

اصفهان میزبان کنگره بین‌المللی فراورده‌های طبیعی شفابخش است

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  دبیر اجرایی کنگره بین المللی فراورده های طبیعی شفابخش  اظهار داشت: این کنگره با هدف ارائه مباحث علمی و تجربی متخصصان درباره فراورده های طبیعی که در ارائه خدمات پیشگیری، دارویی و درمانی نقش موثری دارند و در جهت بهبود تولید و مصرف این محصولات، برگزار می شود.

اصغر طاهری کفرانی با بیان اینکه فرآورده های طبیعی شامل گیاهی، جانوری، میکروبی و معدنی است، افزود: محورهای اصلی این رویداد سلامت و شفا در آینه فرهنگ، تاریخ و تمدن، معرفی فرآورده های جدید، فرمولاسیون فرآورده ها، اقتصاد و تجاری سازی فرآورده ها، تنوع فرآورده ها در اقوام و ملت ها و آینده‌نگری مصرف فرآورده‌های طبیعی (چالش و چشم انداز) است.
وی اظهار داشت: در این رویداد علمی با ارائه مقاله ها و برگزاری نشست های مختلف تلاش می شود تا تعریف مشخصی از " شفا " توسط متخصصان و پژوهشگران ارائه شود.

طاهری به اضافه شدن بخش جدیدی به این کنگره نیز اشاره و اضافه کرد: در این کنگره تلاش می شود تا تجربه های موجود درباره کسب و کار در زمینه فراورده های طبیعی شفابخش با حضور شرکت های موفق در این زمینه معرفی شود.

وی با بیان اینکه فراورده های طبیعی که در فرایندهای دارویی و درمانی کاربرد دارند طیف وسیعی را شامل می شود، خاطرنشان کرد: در بخش مواد معدنی می توان به نمک و خاک، میکروبی به محصولات تخمیری، قارچ ها و پروبیوتیک ها و انواع فراورده های گیاهی و جانوری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری کنگره بین المللی فراورده های طبیعی شفابخش فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران در این زمینه و حمایت های از ایده ها و کسب و کارهاین نوپاست.

طاهری با بیان اینکه تا کنون استقبال خوبی از این کنگره در ارسال مقاله و ثبت نام شده است، گفت: یک دانشگاه از کشور گرجستان برای برگزاری رویداد با ما همکاری دارد و تلاش می شود تا سخنرانانی از کشورهای دیگر در کنگره حضور داشته باشند.

وی افزود: مخاطبان این کنگره از رشته های مختلفی مانند طب سنتی، پزشکی، داروسازی، مامایی، زیست شناسی، زیست فناوری، اقتصاد، مدیریت و علوم انسانی هستند.

کنگره بین‌المللی فراورده‌های طبیعی شفابخش توسط مرکز پژوهشی فراورده های طبیعی و زیست دارویی دانشگاه اصفهان و با همکاری نهادهای علمی و فناوری برگزار می شود.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

دیدگاه / پاسخ