حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
اصل حرکت اربعین حسینی مردمی بودن آن است

اصل حرکت اربعین حسینی مردمی بودن آن است

 به گزارش باخبرباش به نقل از فارس: محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست ستاد استانی اربعین حسینی با اشاره به اینکه برای سال آینده باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجمی جهت برگزاری هر چه باشکو‌تر اربعین حسینی (ع) پیش‌بینی و اجرایی شود، اظهار داشت: اربعین از اصل مردمی بوده و این روند باید همچنان نیز مردمی باقی بماند. نباید به پیاده‌روی اربعین نگاهی ساختاری و دولتی شود بلکه باید ساختار دولتی برای راهپیمایی مردم تسهیل‌گر و در واقع رفع موانع و مشکل کند. 

وی با بیان اینکه هیچ فرد یا گروهی نباید نگاه انتفاعی به این مساله داشته باشد، گفت:  همه باید در تعامل با یکدیگر تسهیل کننده این رویداد عظیم، ژرف و مردمی باشند.  

جان‌نثاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی به دنبال حذف و محدود کردن زائران پیاده‌روی اربعین نباشند و از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای توسعه این حرکت بزرگ و اعتقادی استفاده کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: حماسه اربعین یک همایش جهانی است و تمام رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا در شرایط کرونایی این همایش دیده و پیام آن شنیده نشود و ما وظیفه داریم نگذاریم هژمون سلطه جهانی به اهداف منحوسش دست یابد. 

وی تصریح کرد: سال به سال فشار به واسطه ایجاد و اشاعه تحریفات برای موضوع اربعین زیادتر و بدخواهان با هزینه کردن سرمایه‌های بیشتری سعی می‌کنند تا چهره بی بدیل اسلام اصیل و ناب را مخدوش کنند، لذا ما باید تلاش کنیم تا این همایش بین‌المللی به گونه‌ای دقیق و صحیح محفوظ و به هدف متعالی‌اش نزدیکتر شود.

جان‌نثاری با اشاره به قوت تشکیل کمیته‌های زیر مجموعه ستاد اربعین استان اصفهان، بیان داشت: سال آینده باید تلاش کنیم که زائران پیاده‌روی اربعین در سال آینده بیشتر شود و کمیته‌های ستادی باید ظرفیت‌های خود را حداقل ۵۰ درصد افزایش دهند. البته، انتظار داریم کمیته‌های مربوطه علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌ها کیفیت را نیز به طور جداگانه آسیب‌شناسی کنند و تا قبل از شروع ماموریت، نسبت به اعلام آسیب‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور سامان‌دهی و رفع نهایی مسائل و مشکلات اقدامات لازم محقق شود

دیدگاه / پاسخ