حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در اصفهان تسهیل شد

اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در اصفهان تسهیل شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا سید علی معرک نژاد اظهار کرد : ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز با سامانه تلفنی ۱۳۷، تبلیغات محیطی از جمله پایه‌های بنری، بتنی و تابلوهای تبلیغاتی، اپلیکیشن گردشگری "اصفهان من" و شبکه‌های مجازی اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ برقرار شد، افزود: پیگیری اسکان بیشترین درخواست گردشگران در تماس با این سامانه بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه نوروز سال گذشته ۱۳ هزار نفر از اپلیکیشن "اصفهان من" استفاده کردند، افزود: در این نرم افزارِ کاربردی ۱۶ محور از جمله حمل‌ونقل، توقف گاه، جایگاه سوخت، نظرسنجی، مراکز درمانی، خدمات و اسکان برای راهنمایی گردشگران به‌صورت هوشمند طراحی شده است.

وی همچنین از راه اندازی رادیو اینترنتی ویژه ایام نوروز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۳۰ از محل باغ فدک و ناژوان در این نرم افزار خبر داد.

معرک نژاد اضافه کرد: برنامه سال تحویل با حضور چهره های شاخص کشور در گلستان شهدا و حاشیه پل خواجو از شبکه اصفهان پخش می‌شود.

وی همچنین از برگزاری آیین رصد هلال ماه رمضان؛ سوم فروردین‌ماه سال آینده در میدان امام خمینی(ره) اصفهان خبر داد.

معرک نژاد افزود: جانمایی ستادهای هدایت سفر و بازسازی و بهسازی تصاویر شهدا در ورودی های شهر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از نصب بیش از ۲ هزار پرچم با موضوع ماه مبارک رمضان و کاشت ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ بوته شب‌بو در سطح این کلانشهر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن نوروز پیش رو با ماه رمضان، تلاش می شود برنامه‌های تدارک دیده شده در اجرا و تبلیغات منطبق با شعائر دینی باشد.

آمادگی اصفهان برای پذیرایی از ۱۲۸ هزار مسافر نوروزی در هر شب

جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست خبری از آغاز به کار کمیته اقتصادی و گردشگری در این ستاد خبر داد و افزود: پیش بینی می شود شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ پذیرای حدود ۱۲۸ هزار نفر مسافر در یک شب باشد.

وی افزود: از این ظرفیت، هفت هزار نفر در هتل‌ها، هزار و ۵۰۰ نفر در مهمانپذیرها، ۳۷ هزار نفر در مدارس، ۵۰۰ نفر در خوابگاه‌ها، ۳۰ هزار نفر در منازل استیجاری، ۱۲ هزار نفر در باغ فدک و ۴۰ هزار نفر در سالن‌های ورزشی امکان استقرار دارند.

بقایی گفت: استقرار ۶ ستاد هدایت سفر در ورودی‌های شهر، شکل گیری مجدد کمیته عالی باغ فدک و صرف ۱۸میلیارد تومان هزینه برای تامین تجهیزات آن از اقدامات انجام شده در آستانه نوروز است.

وی گفت: تاکنون ۲۲۰ محله شهر طی ۴۰ روز با تلاش نیروهای شهرداری پاکسازی و نظافت شده است.

بقایی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهری است که در آستانه نوروز از ظرفیت زندانیان برای زیباسازی فضای شهری استفاده کرده است، افزود: ۷۵۰ نفر از زندانیان طی ۲۰ روز نسبت به رنگ‌آمیزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر جدول و ۵۰۰ هزار متر نرده اقدام کرده‌اند.

وی گفت: هرس، جوان‌سازی درختان توت و ناروَن، گُل‌کاری و آذین‌بندی شهر با بیش از هزار فلاورباکس برای نخستین بار از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه نوروز است.

جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نوروز ۱۴۰۲ هفت اثر تاریخی شهر اصفهان که در گذشته تخریب شده است، در سازه‌هایی با متریال فلز در حاشیه پل خواجو یا بلوار هشت‌بهشت به تماشا گذاشته می شود.

وی اجرای محور نوری، نمایش آثار سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی، تجهیز ۱۵۰ هزار مورد از تاسیسات مکانیکی و تجهیز و تعمیر ۲۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده برای تدارک نوروزی اصفهان برشمرد.

شعار ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان‌ در نوروز ۱۴۰۲؛ «شهر رمضان، شهر زندگی» انتخاب شده است.

۱۵ کمیته در ستاد دائمی خدمات سفر با هم افزایی نهادهای اجرایی مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه / پاسخ