حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
افتتاح دو مرکز معاینه فنی در اصفهان تا اواخر آبان‌ماه

افتتاح دو مرکز معاینه فنی در اصفهان تا اواخر آبان‌ماه

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال شهرداری اصفهان نسبت به راه‌اندازی مراکز معاینه فنی اقدام کرده است.

سیدعلی عبداللهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال و لزوم مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو، شهرداری اصفهان نسبت به راه‌اندازی مراکز معاینه فنی اقدام کرده است، در این راستا یک مرکز معاینه فنی خودرو در خیابان زینبیه تا اواخر آبان‌ماه به مرحله بهره‌برداری و افتتاح می‌رسد.
او افزود: برای اولین‌بار در کلان‌شهر اصفهان، مرکز معاینه فنی موتورسیکلت نیز در حال راه‌اندازی است، زیرا بعضی از موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، بیشتر از یک خودرو زمینه‌ساز ایجاد آلایندگی است، لذا از راکبان موتورسیکلت نیز تقاضا داریم جهت دریافت برگه معاینه فنی وسیله نقلیه خود به این مراکز مراجعه و نسبت به تست‌های مربوط به آلایندگی موتورسیکلت خود اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان اضافه کرد: مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین شهرداری در بلوار فرزانگان مقابل باغ فدک نیز آماده خدمت‌رسانی است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مکان جهت معاینه فنی خودرو‌های باری و سنگین اقدام کنند.
او با بیان اینکه سامانه نوبت‌دهی آنلاین مراکز معاینه فنی اصفهان به نشانی Fani.hamlebar.com فعال است، تصریح کرد: هزینه معاینه فنی خودرو‌های سبک بنزین‌سوز و دوگانه‌سوز ۴۷ هزار تومان است و جریمه خودرو‌هایی که معاینه فنی ندارند، روزانه ۵۰ هزار تومان است.
عبداللهی ادامه داد: دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال تعیین شده است.
او با اشاره به افتتاح دو مرکز جدید معاینه فنی خودرو، افزود: این مراکز اواخر آبان‌ماه جاری افتتاح خواهد شد که در این خصوص تجهیزات لازم خریداری و نصب شده است و منتظر انجام تست‌های اولیه هستیم تا بتوانیم کد‌های مربوطه را از وزارت کشور دریافت و به صورت رسمی اقدام به صدور معاینه فنی کنیم.

دیدگاه / پاسخ