حالت شب
  • Wednesday, 17 April 2024
افزایش ۴۰ درصدی بارش ها در سرچشمه‌های زاینده رود

افزایش ۴۰ درصدی بارش ها در سرچشمه‌های زاینده رود

 به گزارش باخبرباش به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمیدرضا خورشیدی گفت: بارش‌های سرچشمه‌هایاستان اصفهان امسال نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده و بهبود پیدا کرده است، اما هنوز تا رسیدن شرایط نرمال و عادی بلندمدت فاصله دارد.

او گفت: بارش‌ها در کوهرنگ هفت درصد کمتر از شرایط نرمال است، احتمال اینکه بارش‌ها در سرچشمه‌ها تا پایان زمستان به میانگین بلند مدت برسد وجود دارد، اما دوره خشکسالی طولانی مدت را پشت سر گذاشتیم که این دوره طولانی مدت اثرات خود را بر هواشناسی و خشکسالی هیدرولوژی، بلندمدت و کشاورزی گذاشته است و رسیدن به شرایط عادی زمانبر است.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهانمی گوید: بارش‌های یکساله و دوساله نرمال و عادی نمی‌تواند خشکسالی طولانی مدت و چند ساله هیدرولوژی و کشاورزی را جبران کند.

به گفته او: منابع آبی زیرزمینی در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است و امکان جبران این منابع با یک بارش وجود ندارد و همین امر موجب می‌شود که در این زمینه با دقت نظر بیشتری کار کنیم و همچنان مدیریت منابع آبی را مد نظر داشته باشیم

خورشیدی گفت شرایط بارش‌ها تا پایان زمستان نرمال و عادی است و بر اساس پیش بینی‌های بارش‌های فصل بهار هم همین شرایط را خواهد داشت، اما اطلاعات دقیق‌تر را در اینده اعلام خواهیم کرد.

به گفته او: بطور کلی احتمال خطا در پیش بینی‌های فصلی وجود دارد و در بهترین حالت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این پیش بینی‌ها صحت خواهد داشت و هر چه بازه زمانی کوتاه‌تر باشد درصد دقت و پیش بینی دقیق‌تر است.

دیدگاه / پاسخ