حالت شب
  • Monday, 15 April 2024
امام جمعه اصفهان عزت ایران اسلامی مرهون فداکاری نیروهای مسلح است

امام جمعه اصفهان عزت ایران اسلامی مرهون فداکاری نیروهای مسلح است

 به گزارش باخبرباش آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد روز دوشنبه در رژه نیروهای مسلح اصفهان با تبریک روز ارتش و روز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، گفت: ۲۹ فروردین ۵۸ در حالی‌که برخی دوستان نادان و دشمنان دانا به دنبال انحلال ارتش بودند، امام در مقابل این افکار محکم ایستاد و این روز را به عنوان روز ارتش اعلام کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اعلام کردند از امروز  این نهادارتش امام زمان است و دستور دادند در خیابانها رژه بروند و به مردم هم گفتند از این رژه استقبال کنند ؛ این ابتکار امام خمینی (ره) آنهایی که مخالف ارتش بودند را متوجه اشتباه کرد زیرا اگر ارتش نبود معلوم نبود وضعیت امروز ما چه بود.
وی اضافه کرد: اگرچه سران ارتش همسو با پهلوی بودند ولی امام می‌دانستند بدنه ارتش مومن، متدین و انقلابی و عین بدنه دست بیعت به‌ امام دادند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: همانطور که امام خمینی (ره) پیش بینی کرده بود ارتش در دوران دفاع مقدس نشان داد که به واقع سرباز امام زمان (عج) است واین نهاد نظامی بعد از دفاع مقدس نیز از نظر ارتقای تجهیزات فعالیت‌های خوبی در کنار سپاه داشته است به گونه‌ای که اگر دشمنان در زمان جنگ تلاش می‌کردند کسی به ما سلاح نفروشد امروز می‌ترسند که مبادا ایران به کشوری سلاح بفروشد و این سربلندی به همت نیروهای مسلح محقق شده است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: امام علی (ع) در بخشی از این نامه ارتش را لازمه حکومت اسلامی می‌داند زیرا ارتش پناهگاه مردم، زینت سران و رهبران، مایه عزت دین و اسلام هستند و امنیت مرهون آنهاست.
وی با بیان اینکه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مصداق جنود خدا هستند، خاطر نشان کرد: البته باید این نیروهای مسلح از جنبه‌های معیشتی و بودجه های نظامی تامین شوند.
همچنین  سردار جواد استکی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در این مراسم گفت: اگر ارتش امروز آمادگی و قدرت بازدارندگی دارد بوجود امثال شما تکاوران است 
 در گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، یگان‌های نمونه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح مستقر در اصفهان روز دوشنبه از مقابل گلستان شهدای اصفهان رژه رفتند.

دیدگاه / پاسخ