حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
از روز اول مهر و بازگشایی مدارس نمی توان گذشت / ایران مهارت را در مدرسه محمودیان اجرایی کردیم

بازگشایی مدارس و آموزش به صورت حضوری قطعا در شادابی مدارس، مدیران ، معلمین ، دانش اموزان و خانواده ها تاثیر بسزایی بدنبال دارد.

زهرا بهرامی مدیر دبستان محمودیان

از روز اول مهر و بازگشایی مدارس نمی توان گذشت / ایران مهارت را در مدرسه محمودیان اجرایی کردیم

باز هم به روز اول مهر رسیدیم و زمان بازگشایی مدارس ، روزی که در سایه کرونا به شدت از رونق و تب و تاب آن کاسته شده و خبری از هیاهوی بازارها ،مدارس و خیابان ها در آن دیده نمی شود و طبق تصمیمات مسئولین قرار است  مدارس روستایی و عشایری  با جمعیت زیر 10 نفر به صورت حضوری برگزار شود، اما برای سایر مدارس در ابتدای مهرماه بازگشایی تنها به صورت مجازی انجام می شود و دانش‌آموزان بحث آموزش را در فضای مجازی دنبال می‌کنند تا موضوع واکسیناسیون برای تمامی افراد مرتبط با مدرسه تکمیل شود.

هر چند بنا  بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا با انجام واکسیناسیون گروه های هدف قرار است از آبان ماه مدارس بصورت اقتضایی، تدریجی و با جمعیت‌های تراکم کم بازگشایی شوند اما همچنان نگرانی های زیادی در دانش آموزان و خانواده ها وجود دارد که نیاز به رفع و بررسی دقیق تر دارد.

مدیر دبستان مهندس محمودیان در گفتگو خبرنگار باخبرباش گفت: موافق آموزش ترکیبی به صورت زوج و فرد هستیم ، اما از لذت روز اول مهر نمی توان گذشت و این روز برای هر دانش اموزی خاطرات انگیز بوده و هست و بدنبال بازگشایی مدارس در اول مهر جشن کوچکی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم .

زهرا بهرامی با تاکید بر اینکه آموزش در این مدرسه با تکیه بر مهارت آموزی در جریان بوده و هست گفت :تلاش می کنیم در سال جدید نیز  طرح " ایران مهارت"  را با قدرت ادامه دهیم و مانند سال های قبل این طرح را در مدرسه به اجرا در آوردیم و  بمنظور افزایش مهارت‌آموزی در کودکان از اول دبستان مهارت را در کنار دروس تئوری به آنها آموزش می دهیم .

وی ادامه داد: مهارت هایی مثل نمدبافی، کمپین محیط زیست، نقاشی، ارگامی، آموزش نماز به کودکان آموزش داده می شود و با ایده آموزش دانش آموزان کارآفرین روی مهارت ها تاکید شده است .

مدیر دبستان مهندس محمودیان افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان و توجه به بعد روانشناختی کودکان را از دیگر  اولویت کاری این مدرسه عنوان کرد و اضافه کرد: اگر کودکان را از همان ابتدا شکر گذار بار بیاوریم قدر نعمت هایی که در اختیار دارند را بهتر می دانند و در جامعه موثر تر و موفق تر خواهند بود.

بهرامی ادامه داد: دریافت هزینه از والدین در این مدرسه  اختیاری بوده و کمک هایی که در دو سال گذشته از والدین دریافت شده نیز در جهت تعمیر و تجهیز سالن آمفی تئاتر ،اتاق بهداشت و خرید لوازم « آر‌ اند دی» (R&D) برای تمامی کلاس ها هزینه شده است .

وی گفت: بازگشایی مدارس و آموزش به صورت حضوری قطعا در شادابی مدارس، مدیران ، معلمین،دانش آموزان و خانواده ها تاثیر بسزایی دارد ، اما اولویت سلامت دانش آموزان است که امیدواریم با تکمیل و تسریع واکسیناسیون بتوانیم هر چه زودتر فضای شاداب مدرسه ها را تجربه کنیم و آموزش و پرورش بچه ها در کنار همکلاسی هایشان از سر گرفته شود.

 

از روز اول مهر و بازگشایی مدارس نمی توان گذشت / ایران مهارت را در مدرسه محمودیان اجرایی کردیم

دیدگاه / پاسخ