حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
ایران نشانه است

ایران نشانه است

متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

خطر تجزیه ایران که همواره توسط دشمنان مورد هدف‌گذاری بوده، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری ذهن حتی براندازان و اپوزیسیون را درگیر خود کرده است. وقایع اخیر در کشور موجب شد تا در صف براندازان، اختلاف فاحشی بر سر تمامیت ارضی کشور ایجاد شود و برخی که رگه‌هایی از ایران دوستی همچنان در آنها غلیان دارد، حساب خود را از خودفروختگان جدا کنند. اما این اختلاف چه جزییاتی دارد.
اختلاف میان ایران دوستان و خودفروختگان، پس از انتشار فایل صوتی منتسب به رعنا رحیم پور خبرنگار مشهور بی بی سی فارسی، دور تازه‌ای به خود گرفت. رحیم پور در این فایل طی گفتگویی محرمانه، صراحتا اعلام می‌دارد که سیاست شبکه‌های فارسی زبانی نظیر ایران اینترنشنال، بزرگ کردن جایگاه احزاب و شخصیت های مربوط به یکی از قومیت‌ها در داخل ایران است.


تمرکز رسانه سعودی روی تجزیه‌طلبان
اظهار نظر خبرنگار ارشد بی بی سی فارسی در نوع خود نشان می‌داد که اقوال مربوط به خصلت ضد ایرانی شبکه هایی نظیر ایران اینترنشنال تا چه اندازه صحیح است؛ شبکه ای که منابع مالی آن توسط محافل متصل به برخی رژیم های عربی منطقه از جمله عربستان سعودی تامین می‌شود. بنابر آمار منتشره، شبکه سعودی ایران اینترنشنال طی 50 روز گذشته یعنی از زمان آغاز غائله "زن، زندگی، آزادی"،  با 25 چهره خواهان تجزیه ایران، 120 مرتبه گفتگو انجام داده است.


دعوای اصلی بر سر چیست؟
با تدقیق در لایه‌های حمایتگر غائله "زن، زندگی، آزادی"، و با مشاهده نشانه‌هایی نظیر آنچه خبرنگار بخش فارسی بی بی سی گفت، می‌توان به روشنی دریافت که مساله اصلی غرب، نه آزادی زن و برپایی دموکراسی در ایران بلکه صرفا و اصلا، "تجزیه تمامیت خاک ایران" و تقسیم ایران به چند کشور جداگانه قومی و نژادی است. البته این هدف غایی، امری خلق الساعه و زاییده اغتشاشات اخیر نیست بلکه ریشه در عمق تاریخ دارد و سرویس‌های جاسوسی دول غربی با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی عمال منطقه‌ای آنها، همواره تلاش داشته اند طرح‌های مربوط به تکه پاره کردن کشور را اجرایی کنند(از جمله طرح صهیونیستی آمریکایی خاورمیانه بزرگ) اما هر دفعه با هوشیاری مردم، این طرح‌ها نقش بر آب شده‌اند.
 
اما علاوه بر اظهارات خبرنگار بی بی سی فارسی، چه شواهد عینی دال بر تجزیه طلبی متظاهرین به دموکراسی خواهی، وجود دارد؟ چندی پیش یک کارشناس در شبکه عربی "کانال نه" رسما از لزوم تحقق استقلال خواهی اقوام کرد و بلوچ و عرب در ایران سخن گفت و وقیحانه مدعی شد: "اصلا جغرافیایی تحت عنوان ایران نداریم، ایرانی وجود ندارد! ایران هم باید مثل لیبی شود، ابتدا جنگ مسلحانه داخلی و سپس فروپاشی و تجزیه". مردخای کدار، افسر پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی با اشاره به لزوم تحقق تجزیه ایران تاکید کرد: "اسراییل و کشورهای منطقه کمک کنند تا امپراتوری ایران تجزیه و متوقف شود". در تحلیل فضای ضد ایرانی اپوزیسیون برانداز و حامیان غربی آنها، سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش چندی پیش در اظهاراتی با تاکید بر اینکه هدف نهایی اعتراضات تجزیه کشور است، گفت: "تجزیه، هدف نهایی اعتراضات در ایران است و مسیر این تجزیه‌طلبی نیز از طریق سوریه سازی کشور با ایجاد آشوب، تخریب و تعطیلی چرخ تولید و اقتصاد و خاموشی مراکز علم و فناوری می‌گذرد."


دست گذاشتن روی تعصبات قومی
در حوادث اخیر در کشور که جرقه آن با فوت تلخ یک دختر جوان زده شد، یکی از اهداف رسانه‌های برانداز، تعمیق شکاف‌های بالقوه قومیتی و موج سواری روی تشدید این شکاف ها بود. با مشاهده سیر اعتراضات و اغشاشات در 50 روز گذشته به روشنی معلوم می‌شود که مناطق کردنشین، عرب نشین و بلوچ‌نشین سه نقطه ای بودند که اپوزسیون برانداز برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و دست یافتن به هدف اصلی یعنی تجزیه ایران، بیشتر از سایر اقوام روی تحریک احساسات آنها وقت گذاشتند و هزینه کردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که براندازان، نه دلسوز مرحومه مهسا امینی و نه دلسوز اساسا سوژه‌ای به اسم زن و آزادی هستند بلکه آنها فقط به یک چیز، یعنی تجزیه تمامیت خاک ایران فکر می‌کنند و هر چیزی که بتواند به آنها جهت دست یافتن به این هدف کمک کنند، به چشم یک ابزار می نگرند. براندازی جمهوری اسلامی هم برای خودفروختگان صرفا یک ابزار برای هدف نهایی است.

دیدگاه / پاسخ