حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
اصفهان قرمز شد/ کشف 475 کیلوگرم تنباکوی غیربهداشتی

خوراکی ها، خدماتی ها و تعمیراتی ها و تجهیزات پزشکی حق کار دارند

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:

اصفهان قرمز شد/ کشف 475 کیلوگرم تنباکوی غیربهداشتی

 

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: اصفهان از امروز قرمز شد و به همین جهت چون مغازه داران باز بودند امکان برخورد نبود و از فردا تنها اغذیه فروشی ها، خوراکیها، خدماتی ها، تجهیزات پزشکی و تعمیراتی ها اجازه کار دارند.

جواد محمدی فشارکی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بدنبال اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز که از 20 بهمن ماه آغاز و تا روز گذشته ادامه داشت بالغ بر 28 واحد صنفی به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

وی از اخطار شفاهی به 73 هزار و 513 مغازه دار و یک هزار و 583 اخطار کتبی به فروشندگانی که ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خبر داد و افزود: در قالب این طرح بالغ بر 150 کیلوگرم گوشت فاسد کشف و جمع آوری و امحاء شد و حدود 475 تنباکوی غیربهداشتی کشف کردند.

 مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در عرصه صنایع دستی قاچاق در میدان امام و سطح بازار کشفیاتی نداشتیم و از سال 94 در این حوزه برخورد قاطع صورت گرفت و  از سال 96 بسیار محدود شد که خوشبختانه امسال در مجموع 5 درصد قاچاق صنایع دستی داشتیم که پشت پیش خوان ها جاسازی شده است و قابل مشاهده نیست ، افزود: در عرصه صنایع دستی تولیدی ها شروع به کار کردند و اشتغال زایی بسیار خوبی انجام شده است.


بیشتر بخوانید؛

ضعف نظارت ها باعث کمبود مواد غذایی شد


وی با اعلام اینکه از توان 87 بازرس حقوق بگیر و 242 بازرس افتخاری  در طرح تشدید بازرسی ها در ایام نوروز استفاده شد، اضافه کرد: در مجموع از 20 بهمن ماه تا روز گذشته بالغ بر 71 هزار و 954 بازرسی انجام شد و از این تعداد 1 هزار و 256 پرونده برای تعزیرات حکومتی ارسال شدد که  ارزش ریالی پرونده ها بالغ بر 88 میلیارد ریال بوده است.

محمدی فشارکی گفت: با توجه به اینکه نوروز سال گذشته به علت کرونا تعطیل بود بازرسی ها امسال با رشد 67 درصد بوده و 34 درصد آمار تشکیل پرونده بالا رفت و 84 درصد ارزش ریالی رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان تخلفات گران فروشی رتبه اول و عدم درج قیمت رتبه دوم را به دست آورده است.

دیدگاه / پاسخ