حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
کاهش آمار سقط جنین با ساماندهی اقتصاد جامعه امکانپذیر است

سقط جنین بر مبانی دینی موجب فقر و تنگدستی می‌شود و اقدام به سقط جنین عمدی ناشی از نوعی به سو ظن به خدا است.

کارشناس مشاوره و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

کاهش آمار سقط جنین با ساماندهی اقتصاد جامعه امکانپذیر است

 

کارشناس مشاوره و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مسئولان اقتصادی جامعه با سر و سامان دادن اوضاع اقتصادی مردم  و از سوی دیگر، با اموزش سواد مالی به مردم میتوانند آمار سقط جنین را کاهش دهند.

حجت الاسلام محسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: تغییر نگاه فرهنگی، ترس، رواج بی بند و باری و آزادی جنسی و بی تعهدی تعداد کمی از پزشکان زنان و زایمان را از دیگر دلایل مؤثر بر سقط جنین است.

وی بیان داشت:  از اثرات زندگی نوین، تک فرزندی است به نوعی که چند فرزندی را مساوی با بی فرهنگی قلمداد می‌کنند؛ در واقع در جوامعی که فرهنگ برتر را بر معیار خواست انسانی و سودپرستی و راحت طلبی شخصی و پرورش غرایز شهوانی و حیوانی معنا کنند، خودپرستی حیوانی منشأ همه خیرات معنا می‌شود.

کارشناس مشاوره و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اعلام کرد: سقط جنین بر مبانی دینی موجب فقر و تنگدستی می‌شود و اقدام به سقط جنین عمدی ناشی از نوعی به سو ظن به خدا است.

دهقانی با اشاره به اینکه معنای دیگری از سقط جنین وجود دارد که شامل هیچ یک از تقسیمات فوق نیست، بلکه به معنای از بین بردن و یا همان کشتن جنین در رحم به انگیزه‌های کاملاً انتخابی و شخصی و غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر شرعی است، تصریح کرد: انگیزه‌هایی همچون عدم علاقه به فرزندآوری، بارداری ناخواسته، بارداری از راه غیر مشروع و غیر متعارف و مخالفت یکی از زوجین در این نوع از سقط مؤثر است.

وی با بیان اینکه این عمل، با زنده به گور کردن فرزندان مگر در نوع کشتن هیچ تفاوتی نداشته و در گناه بودن آن نیز هیچ شکی وجود ندارد و نمی‌توان هیچ گونه توجیهی را برای آن قبول کرد، گفت: اگر توانستیم توجیه زنده به گور کردن فرزندان در عصر جاهلیت را بپذیریم، آنگاه توجیه سقط غیر قانونی را هم خواهیم پذیرفت.

کارشناس مشاوره و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اظهار اینکه با آموزش مهارت‌های مدیریت منابع مالی بهتر میتوان زندگی را از حیث معیشت به خوبی اداره کنند تا حاکم بر ترس مالی شوند و با افزایش مهارت‌های مدیریت منابع مالی، روحیه اعتماد به نفس در افراد تقویت  و ترس و تزلزل از آنها دور می‌شود، تصریح کرد: آموزش مسائل بهداشتی دوران بارداری، سواد عاطفی و تقویت ایمان از جمله راه‌ حلهای رفع این معضل اجتماعی است.

حجت الاسلام دهقانی اعلام کرد: سقط «خودبه خودی» از دست رفتن جنین بنا به علل طبیعی و نه به صورت القایی و انتخابی، سقط «زودرس» به معنای از دست رفتن بارداری قبل از هفته هشتم حاملگی به دلایلی همچون اختلالات اندوکرین، عفونت‌ها، اختلالات سیستمیک، عوامل ایمونولوژیک و فاکتورهای ژنتیکی از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: همچنین سقط «دیررس» به معنای از دست رفتن بارداری بین هفته‌های ۱۲ تا بیستم حاملگی است که معمولاً به علل مادرزادی از قبیل عفونت‌های مزمن، بی کفایتی «سرویکس» و سایر ناهنجاری‌ها، وضعیت نامطلوب تغذیه و استفاده از داروهای مخدر اطلاق میشود.

 

دیدگاه / پاسخ