حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
ابتلای 304 مامور اورژانس به بیماری کرونا

افزایش 15 درصدی تماس با 115 در یکسال شیوع کرونا

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان

ابتلای 304 مامور اورژانس به بیماری کرونا

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان از ابتلای 304 مامور اورژانس به بیماری کرونا در جریان امدادخواهی به بیماران خبر داد.

غفور راستین در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته تا پایان بهمن امسال با شیوع ویروس کرونا در کشور، اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۱۸ هزار و ۸۷ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کرد و ۱۶ هزار و ۸۰۴ نفر از آنها را به بیمارستان منتقل و به یک هزار و ۲۸۳ نفر در محل خدمت رسانی کرد.

وی افزود: در ماه های آذر، دی و بهمن امسال میانگین ماموریت های کرونایی اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان روزانه ۳۲ مورد بوده است.

‌مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در یکسال اخیر با همه گیری ویروس کرونا در اصفهان تعداد تماس های برقرار شده با اتاق فرمان ۱۱۵ این استان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

راستین افزود: در این مدت ۳۰۴ نفر از پرسنل فوریت های پزشکی استان اصفهان در جریان انجام ماموریت های خود به کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در یازده ماهه امسال برای انجام 35 عملیات امدادرسانی به پرواز درآمد و 54 بیمار و مصدوم را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان های استان منتقل کرده است.

راستین افزود: از مجموع بیماران اعزام شده توسط بالگرد اورژانس هوایی اصفهان 17 نفر مصدومان ناشی از حوادث رانندگی و 4 نفر مادر باردار بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: احداث و به روزرسانی پدهای بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی در استان اصفهان از آبان ماه سال 97 آغاز شده و تاکنون 17 پد به بهره برداری رسیده و 18 پد نیز در حال ساخت است.

راستین خاطرنشان کرد: در مدت ذکر شده پدهای بالگرد بیمارستان الزهرا (س)، بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر، بیمارستان فاطمه الزهرا نجف اباد، شهرحسن آباد جرقویه، مجتمع فولاد مبارکه، پد هلال احمر ابیازن نطنز، بیمارستان محمد رسول الله میمه، هرند، منظریه شهرضا، کمربندی زیار، مرکز درمانی زواره ، کهرویه شهرضا، دهاقان و لای‌بید به طور کامل به بهره برداری رسیده اند.

وی اظهار کرد: احداث پد بالگردشهر ورزنه، کوهپایه ، رامشه و مورچه خورت نیز به مراحل پایانی نزدیک شده و به زودی افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

دیدگاه / پاسخ