حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
بارش برف و باران تا روز پنجشنبه در اصفهان ادامه دارد

بارش برف و باران تا روز پنجشنبه در اصفهان ادامه دارد

 به گزارش باخبرباش به نقل از فارس آسیه آقایی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان تا اوایل روز پنجشنبه است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت نیمه‌ابری تا ابری، بارش برف و باران به ویژه در نیمه غربی و جنوب، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا اوایل روز پنجشنبه به صورت متناوب بر استان ادامه خواهد داشت، گفت: شدت فعالیت آن در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود که منجر به آب گرفتگی معابر، کاهش دید، مه آلودگی، احتمال کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه کمینه دمای هوا  طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد داشت، بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۰ درجه و کمینه فردا صبح ۳ درجه و شهرضا با ۱۴ درجه و بویین میاندشت با منفی ۵ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان عنوان کرد: فریدون‌شهر با ۱۰/۲، سمیرم ۹/۶، خوانسار ۵/۵، بویین میاندشت ۴/۲، چادگان ۳/۹ و اصفهان ۰/۶ میلی‌متر بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

دیدگاه / پاسخ