حالت شب
  • Saturday, 04 May 2024
بازار لاستیک خودرو در اصفهان با کمبود مواجه نیست

بازار لاستیک خودرو در اصفهان با کمبود مواجه نیست

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا حسین زمانی با اشاره به وضعیت بازار لاستیک اظهار داشت: به‌دلیل اینکه کارخانه های تولید لاستیک به‌دنبال افزایش قیمت بودند، اواخر سال گذشته بازار با کمبودهایی مواجه شد و پس از اخذ مصوبه افزایش قیمت و با افزایش تولید و توزیع، فروش لاستیک‌های پُر مصرف در در سایزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در سال جدید تا حدود زیادی تامین شد.

وی ادامه داد: مصرف‌کنندگان واقعی لاستیک خودرو می‌توانند لاستیک مورد نظر خود را با قیمت مصوب از نمایندگی فروش مجاز خریداری کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک اصفهان افزود: تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینکه خریداران شناختی از نمایندگی های مجاز عرضه لاستیک در استان ندارند و باید نسبت به شناخت و خرید از طریق سایت‌های شرکت‌های تولیدی و نمایندگان مجاز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: لاستیک با قیمت مُصوب در تمام نمایندگی‌های استان و شهرستان اصفهان ارائه می‌شود و احساس نیاز به خرید لاستیک تا حدود ۱۰ تا ۱۵ روز آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

زمانی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که متقاضیان حقیقی برای خرید لاستیک اقدام کنند نه تنها کمبودی در اصفهان نیست بلکه لاستیک اضافه و بیش از نیاز هم در بازار وجود دارد، اما هنگامی‌که تفاوت قیمت در بازار ایجاد می‌شود، بعضی افراد با هدف خرید و نگهداری در انبار اقدام می کنند.

وی بیان کرد: حدود ۵۸ نماینده فعال از شرکت‌های مختلف ایرانی در بازار اصفهان وجود دارد و اطلاع دقیقی از میزان لاستیک‌های عرضه شده در بازار وجود ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک اصفهان گفت: طبق بررسی‌ها حدود یک میلیون دستگاه خودرو در اصفهان وجود دارد که در صورتی‌که برای هر خودرو ۲ حلقه در نظر بگیریم، ۲ میلیون حلقه لاستیک نیاز داریم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بطور تقریبی حدود ۱۵ هزار حلقه لاستیک در سطح استان اصفهان در سایزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ عرضه شده که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود که با توجه به میزان مصرف استان پوشش لازم در تقاضا صورت گرفته است.

زمانی اظهار داشت: قیمت مُصوب ۲ حلقه لاستیک (بارز) پراید یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است و ۲ حلقه لاستیک (دنا) یک میلیون و ۳۹۹ هزار تومان است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت لاستیک در بازار به‌دلیل توزیع نشدن و یا توزیع قطره چکانی توسط کارخانه های تولیدی است و ارتباطی به نمایندگی‌های سطح شهر ندارد در صورتی‌که واحدهای تولید لاستیک را به موقع در بازار عرضه کنند این کمبودها برطرف خواهد شد.

عرضه لاستیک در سامانه ستکا به آدرس https://www.setka۷۲۴.ir/ به صورت هفتگی و بر اساس ضریب جمعیتی هر شهرستان انجام می شود.

 

دیدگاه / پاسخ