حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
بازدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی از شهرک سلامت اصفهان

مسعود صرامی بنیان‌گذار اصفهان سیتی‌سنتر و شهرک سلامت اصفهان در بازدید هیئت‌مدیره و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان از پروژه عظیم شهرک سلامت اصفهان، اظهار کرد: ساختمان شهرک سلامت یک زیرساخت و فیزیک یا سخت‌افزار است که به‌راحتی با سرمایه‌گذاری و اختصاص پول فراهم می‌شود ولی آنچه مهم است و اینجا مشاهده می‌کنیم نرم‌افزار است که این مجموعه را ارزشمند ساخته است

تجهیز شهرک سلامت اصفهان به سیستم‌های مدرن پزشکی روز دنیا

بازدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی از شهرک سلامت اصفهان

به گزارش باخبرباش مسعود صرامی، بنیان‌گذار اصفهان سیتی‌سنتر و شهرک سلامت اصفهان در بازدید هیئت‌مدیره و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان از پروژه عظیم شهرک سلامت اصفهان، اظهار کرد: ساختمان شهرک سلامت یک زیرساخت و فیزیک یا سخت‌افزار است که به‌راحتی با سرمایه‌گذاری و اختصاص پول فراهم می‌شود؛ ولی آنچه مهم است و اینجا مشاهده می‌کنیم نرم‌افزار است که این مجموعه را ارزشمند ساخته است.

مؤسس شهرک سلامت اصفهان تصریح کرد: در مجموعه بی‌نظیر شهرک سلامت ما از متخصص‌ترین پزشکان متعهدی استفاده کردیم که اهل گرفتن زیرمیزی نبودند و به قسم پزشکی خود وفادار مانده بودند. بابت به‌کارگیری تک‌تک این عزیزان ما وقت گذاشتیم و بها داده و هزینه کردیم.

وی در خصوص بخش وی آی پی (VIP) کلینیک تخصصی شهرک سلامت گفت: راننده زحمت‌کش آمبولانس حق دارد، پس از رساندن و انتقال بیمار اینجا در فضایی آرام و راحت استراحت کند و مدتی را که در این میان صرفه‌جویی می‌شود را باروحیه‌ای مضاعف و رفع خستگی، صرف خدمت به همشهریان کند و جان بیمار یا مصدومی را نجات دهد، برای ما تکریم شغل افراد و افزایش خدمت‌رسانی مهم است و این تعریف جدید ما از بخش (وی آی پی) است.

صرامی، تأکید کرد: خرید و انتقال دستگاه‌های پزشکی خارجی یا ساختن مراکز درمانی به‌راحتی با داشتن پول انجام می‌شود؛ ولی نوع خدمات و نیت افراد مهم است و آنچه که سخت و ناراحت‌کننده است زخم‌زبان‌های افراد غیرمسئول و نامرتبط هست که به‌جای قدرشناسی، بگویند چرا اینجا دیسکو درست کرده‌اید!

وی ادامه داد: متأسفانه دید و تفکرات سطحی این افراد که اصل را رها کرده و بر فرعیات و عقاید و سلایق شخصی به طور افراطی تأکید دارند، بسیار دردآور و ناراحت‌کننده است.

ایشان با توضیح سیستم روشنایی این مرکز که بسیار در روحیه کودکان و مراجعه‌کنندگان از نظر علمی تأثیر مثبت دارد به جلوه‌های فرهنگ‌سازی آن اشاره کرد و با توضیح یکی از آباژورهای موجود، تشریح کرد که این اِلمان نشان می‌دهد هر چه بیشتر آب مصرف کنیم برق کمتری خواهیم داشت و هر چه برق بیشتری مصرف کنیم نیز با کمبود آب روبرو هستیم.

 وی تکمیل کرد: اگر 43 سال قبل به این فرهنگ سازی ها توجه کرده بودیم و جای تبلیغ چیپس و پفک نمکی این موارد را به کودکان آموزش داده بودیم و مسئولین کمبود آب و خشکسالی را جدی می گرفتند امروز به این مصیبت دچار نبودیم.

بنیان‌گذار شهرک سلامت، گفت: به‌طعنه به ما می‌گویند که چگونه می‌خواهید آب را در زنده رود جاری کنید و ما می‌گوییم این کار امکان‌پذیر و راحت است و الفبایش همین فرهنگ‌سازی‌های ساده و مسئولیت‌پذیر کردن مردم است.

وی با بیان اینکه با خرد جمعی و همدلی و برادری می‌توان همه مشکلات را حل کرد، یادآور شد: شهروند اصفهانی عوارض می‌دهد و با پولش اتوبوس خریده می‌شود و در روز اول صندلی‌ها را خط کشیدند یا صدمه زدند، چون از سیستم گرفتن عوارض ناراضی هستند و اتوبوس را از خود نمی‌دانند؛ ولی ما در شهرک سلامت طوری مردم را تکریم کردیم که همه امکانات را از خود می‌دانند و به بهترین مبلمان چرمی این مرکز نیز در چند سال گذشته کوچک‌ترین صدمه‌ای نزدند، چون مردم کار خوب را ستایش می‌کنند و از خود می‌دانند و بدان احترام می‌گذارند.

یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این بازدید گفت: امروز امکانات بسیار سطح بالا و کارآمدی در شهرک سلامت موجود است و امکانات تصویربرداری و پرتودرمانی پزشکی و تمامی امکانات روز دنیا در این مرکز بزرگ تدارک‌دیده‌شده و ما از نزدیک این دستگاه‌ها را دیدیم و برای ما که 30 سال در حوزه پزشکی کار کردیم این امکانات بسیار جالب است.

وی با اظهار تعجب از ورود چنین دستگاه‌هایی به اصفهان گفت: باعث تعجب و افتخار ماست و گواهی می‌دهیم در این سطح تاکنون هیچ وزیر و وکیل و استانداری برای تجهیز مراکز پزشکی تلاش نکرده و زحمت نکشیده است و نتایج آن را در سال‌های دیگر همگی خواهیم دید.

صرامی در خصوص یکی از این دستگاه‌های پزشکی توضیح داد: 180 میلیارد تومان برای مرکز تشخیص سرطان دستگاه‌های خریداری شده و تاکنون حتی یک ریال هم بابت آن اخذ نشده و این دستگاه‌ها قادرند 12 مورد عامل سرطان را تشخیص دهند و 50 درصد می‌تواند تشخیص دهد که فرد مبتلا به سرطان هست یا خیر، تا بتواند به‌موقع پیشگیری و درمان کند.

یکی از متخصصین مرکز نیز در این بازدید اذعان کرد که این دستگاه تشخیص سرطان تنها در دو مرکز دیگر در ایران وجود دارد و اکنون به برکت وجود این دستگاه در شهرک سلامت اصفهان نوبت‌دهی‌های ۶ماهه به چندروزه رسیده، همچنین وی از یک دستگاه رادیوگرافی (RTPRO) به‌عنوان اولین دستگاه وارد شده به کشور رونمایی کرد و گفت: مزیت‌های رفع فوبیا و بزرگ‌بودن دهانه ورود برانکارد بیمار و نیز تحمل وزن تا 240 کیلو و حساسیت های تشخیصی بالا از مزیت های این دستگاه هست.

مژگان ایزدی (رئیس شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان) در پایان این بازدید، ضمن تشکر و قدردانی از احداث این مجموعه گفت: ما از بسیاری از کشورها دیدن کردیم و چنین مجموعه کامل و بی‌نظیری با چنین امکانات را هیچ جای دنیا ندیدیم و از همه دعوت می‌کنیم تا با حمایت از شهرک سلامت اصفهان به گردشگری سلامت و توسعه این کلان‌شهر عزیز کمک کنند.

دیدگاه / پاسخ