حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
بازنگری ترفیع استادان مبنی بر ارتباط با صنایع در دستور کار دانشگاه اصفهان است

بازنگری ترفیع استادان مبنی بر ارتباط با صنایع در دستور کار دانشگاه اصفهان است

 به گزارش باخبرباش به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان حجت الله سعیدی اضافه کرد: همکاری استادان صاحب تجربه برای ارایه نظر و دیدگاه درباره بازنگری محتوای دروس تحصیلی و آیین‌نامه های آموزشی برای حرکت به سمت تعامل بیشتر با صنعت و جامعه ضروری است.

سعیدی در نشست هیات رییسه دانشگاه اصفهان با مدیران صنایع و شرکت های فعال استان اصفهان، خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشجویان ایرانی، ما حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی داریم که از ظرفیت این دانشجویان می توان در بورس تحصیلی صنعت و جامعه استفاده کرد.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: اشتغال‌پذیری دانشجویان، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و اجرای بورس دانشجویان به تحصیل در صنعت و جامعه در جهت گام دوم انقلاب و با هدف تقویت ارتباط و تعامل موثر میان دانشگاه و صنعت، ضروری و مهم است.

حسین هرسیج با تاکید بر ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت و جامعه اظهار داشت: وضعیت نامناسب ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه بازتاب مجموعه ای از عوامل است که یکی از آن‌ها صنایع وارداتی به جای تولیدات بومی است.

وی افزود: در چند سال اخیر با وجود فشارهای حاصل از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه ایران، ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه بیشتر شده که نوید بخش حرکت به سوی ارتقا و پیشرفت کشور است.

هرسیج با اشاره به ظرفیت و آمادگی دانشگاه اصفهان برای کمک به برطرف کردن معضل اشتغال جوانان تحصیلکرده در کشور، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تحول در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی مهم و ضروری است.

رییس دانشگاه تاکید کرد: امروز باید متناسب با نیازهای جامعه رشته های تحصیلی را تعریف و بسیاری از رشته های کم کاربرد یا بدون کاربرد را از چرخه آموزش دانشگاه خارج کنیم.

در این نشست درباره راتبه شغلی شیخ بهایی با هدف بورس داوطلبان کنکور و دانشجویان مشغول به تحصیل در صنعت و جامعه با حضور مدیران ۴۰ واحد صنعتی استان و هیات رییسه دانشگاه اصفهان تبادل نظر شد.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

این دانشگاه با بیش از ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور و دانشگاه معین استان اصفهان محسوب می‌شود.

دیدگاه / پاسخ