حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
بازگشایی مدارس به پس از واکسیناسیون موکول شود

بازگشایی مدارس به پس از واکسیناسیون موکول شود

 مدرس ادبیات  گفت: بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون والدین، دانش آموزان و معلمان است.

به گزارش خبرنگار باخبرش، عباسعلی صافی  که بیش از ۳۲ سال سابقه تدریس دارد در خصوص بازگشایی مدارس از مهرماه اظهار داشت: اگر دانش آموزی یا در منزل  یا در مدرسه ناقل باشد و باعث ابتلای دیگران و حتی مرگ کودکی شود، چه کسی پاسخگو است.

وی با بیان اینکه واکسینه کردن دانش آموزان زیر ۱۲ سال در دیگر کشورها انجام شده است، گفت: اکنون بیش از نیمی از فرهنگیان هنوز واکسینه نشدند.

صافی که  مخالف تدریس آنلاین است ،ادامه داد: طی دو سال آموزش مجازی اگر قرار بوده که ۸۰ درصد شاهد پیشرفت آموزش باشیم این رقم به ۳۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در آموزش مجازی به تحصیل دانش آموزان روستایی و کم برخوردار توجه نشده است، افزود: سرعت پایین اینترنت در برنامه شاد، بسیاری از معلمان را در دروس مجازی به سمت استفاده از واتساپ، اسکای روم و دیگر شبکه های اجتماعی برده است، همچنین در تدریس مجازی شاهد قطع اینترنت، صدا و تصویر بودیم که شرایط را برای معلمان و دانش آموزان سخت تر کرده است.

مدرس ادبیات گفت: همانطور که در اوایل انقلاب شاهد تعطیلی سه ساله دانشگاه ها به خاطر وضعیت آن زمان بودیم ، در زمان حاضر نیز این تصمیم بهترین راه حل موقت است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به نظام آموزشی کنونی ما آسیب زده است، افزود: افسردگی در جامعه معلمان و دانش آموزان بدنبال آموزش مجازی شیوع پیدا کرده اما از طرفی با بازگشایی مدارس نیز مسئله سلامتی وجان کودکان مطرح است.

صافی با بیان اینکه  آسیب های دروس آنلاین بیش از مزیت های آن است، ادامه داد: بازگشایی مدارس در بحران کرونا مثل این است که می گویند چرا در جامعه فعلی به ۲ فرزند اکتفا کردید، این در حالیست که ابتدا باید زیرساخت تصمیم ها  از سوی دولت دیده و فراهم شود.

 

۴۰ درصد دانش آموزان از آموزش فضای مجازی فاصله می گیرند

معلم ادبیات و نویسنده گفت: افزون بر ۳۰ تا ۴۰ درصد دانش آموزان بطور خود خواسته در تدریس آنلاین از آموزش فاصله گرفته اند.

غلامحسین فارسی به کند بودن روند واکسیناسیون فرهنگیان اشاره و بیان کرد:  کرونا با کسی شوخی ندارد و باز شدن مدارس تهدید بزرگیست.

فارسی که مدرس مدرسه تیزهوشان اژه ای است، می گوید: در سیستم آموزشی فعلی  نمی دانند چکار باید بکنند یا اینکه می دانند اما انجام نمی دهند.

تدریس آنلاین آسیب های فیزیکی بدنبال داشته است

این معلم به سابقه ۳۰ سال تدریس خود اشاره و بیان کرد: تدریس آنلاین آسیب های زیادی برای معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آنها بهمراه داشته است. 

وی به هزینه های آموزش مجازی اشاره و بیان کرد:  در دو سال آموزش مجازی سه گوشی همراه و یک لپ تاپ خریداری و تعویض کرده ام که در کنار هزینه بالای اینترنت، قابل توجه است.

فارسی تصریح کرد: حتی اگر مدارس در شرایط بهداشتی و با رعایت  کامل پروتکل ها باز شود حضور هشت ساعته ۳۰ دانش آموز در یک محیط سربسته خطر  شیوع کرونا را بدنبال خواهد داشت.

به گفته وی بیماریهای فیزیکی و روحی از جمله کمر درد، ضعف بینایی و آسیب به شنوایی از مهمترین عوارض جسمانی سیستم آموزش آنلاین در همکاران بوده است.

فارسی با بیان اینکه ۵۰ درصد معلمان از برنامه شاد برای تدریس آنلاین استفاه نمی کنند، گفت: مشکلات موجود در سیستم شاد باعث شد که معلمان به استفاده از واتساپ روی آورند که بدنبال این موضوع،  حقوق اسفند سال ۹۸ و فروردین ۹۹ از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت نشد.

وی معتقد است در شرایط کمبود واکسن، محدودیت بیمارستان ها و امکانات درمانی بازگشایی مدارس می تواند شرایط را بدتر کند.

وی تصریح کرد: مسئولان بجای پاک کردن صورت مساله ضعف های سیستم آموزش آنلاین را حل و فصل کنند.

دیدگاه / پاسخ