حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
بازگشت ۱۸۰ واحد تولیدی استان اصفهان به چرخه تولید

بازگشت ۱۸۰ واحد تولیدی استان اصفهان به چرخه تولید

  به گزارش باخبرباش امیر رضا نقش در مراسم راه‌اندازی مجدد خط تولید اکریلیک ۲ در کارخانه پلی اکریل اصفهان افزود: در استان بیش از ۴۵ درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند که با تلاش‌های انجام شده بالغ بر ۱۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در ۶ ماه گذشته، مجدداً فعال شد.

وی گفت: اصفهان به عنوان دومین استان صنعتی کشور با ۱۰ هزار بنگاه تولیدی و بیش از ۱۱ درصد جی دی پی قطب صنعت و کشاورزی کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با همت مجموعه مدیریتی شرکت و حمایت مسئولان شاهد راه‌اندازی مجدد خط تولید اکریلیک ۲ کارخانه پلی اکریل هستیم و امید است رفع موانع و تسهیل در تولید کشور پیش از پیش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک دهه است رهبر معظم انقلاب، تولید، اشتغال و اقتصاد را در رأس اهداف سال‌های مختلف قرار داده‌اند.

نقش افزود: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان راکد بوده و بیش از ۴۵ درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند و فعال‌ سازی این واحدها از جمله اولویت‌های استان است.

وی ادامه داد: در این راستا حدود ۶۷۰ پرونده در ۶ ماه گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد.

معاون استانداری اصفهان گفت: محصول این کارخانه برای کشور استراتژیک بوده و میلیون‌ها دلار برای واردات این محصول از کشور خارج می‌شود و امید است با استمرار تولید در این کارخانه شاهد توسعه بیش از پیش در این شرکت باشیم.

امام جمعه مبارکه هم در این مراسم گفت: کارخانه پلی اکریل برای ادامه مسیر و خود شکوفایی به حمایت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی نیازمند است.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: در سال‌های ابتدای انقلاب، روز کارگر راهپیمایی‌های بزرگی برگزار می‌شد که هدف از آن حمایت از جامعه کارگری و صنعت کشور بود.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به این مناسبت فرمودند اساس خلقت در انجام کار بوده و اولین کارگر هستی خداوند است.

امام جمعه مبارکه ادامه داد: ضرورت حمایت از این کارخانه در بین مسئولان شهرستانی وجود دارد اما لازم است مسئولان استانی بیش از پیش از تولید حمایت کنند تا مشکلاتی از جمله تأمین مواد اولیه برطرف شود.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه مرحله دوم بخش اکریلیک کارخانه پلی اکریل امروز با همت مهندسان ایرانی مجدداً راه‌اندازی شد، افزود: این یک افتخار است و نتیجه فعالیت همه شاغلان این شرکت از مهندسان، کارگران، کارمندان و افرادی است که مسیر این کارخانه را حمایت کردند.

حجت الاسلام موسوی راه اندازی مجدد این کارخانه را سنگر اول جبهه مبارزه اقتصادی با دشمنان بیان کرد و گفت: این کارخانه برای ادامه مسیر و خودشکوفایی به حمایت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی نیازمند است.

امام جمعه مبارکه ادامه داد: برای اداره این کارخانه علاوه بر تلاش مهندسان، دست پر توان مسئولان استانی نیز باید در کار باشد تا در مجموع شاهد تحقق شعار سال بوده و از این رهگذر مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور برطرف شود.

نماینده مردم مبارکه هم در این مراسم گفت: پس از فراز و نشیب‌هایی که این کارخانه در دهه ۹۰ متحمل و تلاطم‌هایی که در عرصه اقتصادی کشور با آن مواجه شد، امروز مجدد شاهد راه‌اندازی خط اکریلیک ۲ آن هستیم و سرانجام کشتی این کارخانه به ساحل نجات نزدیک شد.

پروین صالحی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر راهی که رهبر معظم انقلاب برای صنعت کشور با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ارائه داده‌اند، ادامه داد: نمایندگان مجلس در تأیید فرامین رهبر معظم انقلاب هرآنچه از تهیه مواد اولیه و فراهم کردن ملزومات کارخانه نیاز باشد، انجام خواهند داد.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید است این همدلی به پویایی سرافرازی و برازندگی هرچه بیشتر این واحد تولیدی که روزگاری نگین نساجی خاورمیانه بود به نقطه اوج خود نزدیک شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۵۰ درصد از سهام مجموعه پلی اکریل سهام خرد است، این سهامداران در دهه گذشته متضرر شده‌اند و مجموعه کارکنان پلی اکریل در این مدت با فشارهای زیادی مواجه بوده‌اند.

امیر حسین کمیلی افزود: با حمایت استانداری و همت مهندسان امروز شاهد شروع مجدد خط اکریلیک ۲ و بازگشت آن به جایگاه پیشین خود خواهیم بود.

وی گفت: در مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان، در تسهیل تأمین مواد اولیه در واحد پلی استر و اکریلیک همکاری لازم انجام و تلاش می‌شود این راه‌اندازی با توقف مواجه نشود.

کمیلی افزود: این قول را می‌دهیم که تلاش کنیم مسیری که در پلی اکریل آغاز شده تا تکمیل ظرفیت کارخانه ادامه یابد و از آن حمایت شود.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل نیز خاطرنشان کرد: کارخانه اکریلیک پس از چند سال تعطیلی به همت دولت سیزدهم جانی دوباره گرفت.

سید محمد کاظمی افزود: خط اکریلیک سال ۹۵ بدون تولید بود و در سال ۹۶ با هشت درصد، در سال ۹۷ با سه درصد، در سال ۹۸ با ۱۶ درصد و در سال ۹۹ با هشت درصد و در سال ۱۴۰۰ نیز بدون تولید، ضرر و زیان های زیادی را متحمل شد.

دیدگاه / پاسخ