حالت شب
  • Friday, 18 October 2024
بالغ بر ۱۰ هزار گردشگر از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کردند

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت بالغ بر ۱۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی استان در ایام سه‌روزه تعطیلات هفته گذشته دیدن کردند

در تعطیلات سه روزه هفته قبل

بالغ بر ۱۰ هزار گردشگر از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کردند

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا حمید رضا محققان  افزود: بر اساس آمارهای موجود، گردشگران چینی همچنان صدرنشین گردشگران خارجی بازدیدکننده از بناهای تاریخی استان اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل استان، تمامی ۸۰ بنای تاریخی و موزه‌های تحت نظارت این اداره‌کل در سطح استان به رغم تعطیلی ۳ روز پایان هفته به دلیل گرمای هوا ، فعال بود و به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان یادآور شد: با توجه به موج گرمای شدید تابستانی، فعالیت‌ ادارات و نهادهای دولتی،چهارشنبه یازدهم تا پایان روز جمعه سیزدهم مردادماه تعطیل شد، اما بناهای تاریخی و گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی برای خدمت رسانی به گردشگران فعال بود.

محققیان تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در تعطیلات پایان هفته همکاران مستقر در بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به بیش از ۱۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی خدمات‌رسانی کردند.

 هیات دولت با توجه به افزایش گرمای هوا، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته را تعطیل سراسری اعلام کرده بود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

شمارِ موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که قابلیت بازدید دارند، ۸۰ مورد است

دیدگاه / پاسخ