حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید عجله کرد

برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید عجله کرد

 به گزارش باخبر باش : مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا در  با اشاره به اینکه لغو محدودیت ها منافاتی با مقابله و حتی پیشگیری با موج ششم بیماری کرونا در کشور ندارد، اظهار کرد: مطالعات نشان می دهد که زمان رخداد پیک جدید بیماری کرونا در دنیا و حتی کشورمان به طور قطع امکان پذیر نیست، اما می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از بروز پیک بعدی بیماری کرونا پیشگیری کرد.

برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید عجله کرد

او با اشاره به اینکه در حال حاضر پیک ششم بیماری کرونا در هر زمانی ممکن است که در کشور رخ بدهد، ادامه داد: برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها یا برگزاری مراسمات مذهبی و آئینی نباید هیچ عجله ای کرد و لغو محدودیت ها باید بر اساس اولویت بندی انجام شود و سپس با رصد نتایج آن مرحله به مرحله بازگشایی ها را انجام داد.

یونسیان بیان کرد: امروزه هر بازگشایی و لغو محدودیتی همراه با مخاطراتی است، اما نمی توانیم تا ابد همه جا را بسته نگه داریم. ما در ابتدا و بر اساس اولویت ها بازگشایی ها را انجام داده و سپس نتایج آن را بعد از بررسی های لازم به ستاد ملی کرونا ارسال می کنیم و این ستاد تصمیم گیری خواهد کرد که مراحل بعدی بازگشایی و لغو محدودیت ها انجام شود.

او تاکید کرد: متاسفانه یک سری تصمیم گیری جزیره ای هم وجود دارد که باعث بروز اشکالاتی می شود. انجام واکسیناسیون هیچ تضمینی را به ما نمی دهد و مردم باید شیوه نامه ها را در زمان بازگشایی و لغو محدودیت ها رعایت کنند.

یونسیان گفت: اگر مردم مانند دوسال گذشته شیوه نامه ها رعایت کنند بروز بیماری آنفلوانزا یا هر عفونت های ویروسی مشکلی را برای مردم ایجاد نمی کند و تزریق واکسن کرونا همراه با واکسن آنفلوانزا هیچ مشکلی را برای مردم ایجاد نخواهد کرد و تا جهشی در بیماری آنفلوانزا ایجاد نشود ما نگران بروز این عارضه همراه با کرونا نخواهیم بود.

او افزود: افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای و گروه های پرخطر باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

دیدگاه / پاسخ