حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
برخی جریانهای فکری حضور اجتماعی زن را بر نمی تابند

برخی جریانهای فکری حضور اجتماعی زن را بر نمی تابند

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان: ضرورت دارد کودکانی پرورش دهیم که از همان کودکی مهارت‌های لازم را بیاموزند و افرادی توانمند شوند و خوشحالم از اینکه برای اولین بار طرح پارک مهارت کودکان در این دوره طراحی و در حال اجراست.

فریده روشن در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای است و آموزش مهارتها پیش نیاز لازم برای اشتغال و کارآفرینی است و با توجه به شرایط کنونی و نیاز مبرم به اشتغال ضرورت برگزاری این آموزشها مسلم است. اگر چه تعطیلی بسیاری از کلاسهای آموزشی برای حفظ سلامت شهروندان در شرایط کرونا الزامی و امری صحیح است ولی باید توجه داشت که اکثر کارگاه‌های مهارتی فنی و حرفه ای در سوله های بزرگ با سقف‌های مرتفع و با تعداد اندک مهارت آموزان برگزار می شود و از آنجا که این کارگاهها نقش مهمی در اشتغال و کارآفرینی دارد از ستاد کرونا می خواهم این کارگاهها را با کلاسهای آموزش و پرورش یکسان تلقی ننمایند و مجوز برگزاری این کارگاهها که در آنها شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی به آسانی فراهم است صادر نمایند.

وی افزود: با توجه به ضرورت داشتن مهارتهای لازم برای کارآفرینی ضرورت دارد کودکانی پرورش دهیم که از همان کودکی مهارت‌های لازم را بیاموزند و افرادی توانمند شوند و خوشحالم از اینکه برای اولین بار طرح پارک مهارت کودکان در این دوره طراحی و در حال اجراست. هم چنین از آنجا که پرورش کودکان در سالهای اولیه زندگی بیشتر تحت نظر مادران است، از دیگر اقدامات خوبی که در این دوره انجام شد اجرای طرح کارآفرین پروری مادران ذیل طرح توان هفت بود که امیدورام این اقدامات تداوم یابد و در آینده شاهد جامعه ای توسعه یافته با انسانهایی توسعه یافته باشیم.  

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این روزها که یادآور فضای معنوی حج است و بخشی از مناسک حج برگرفته از سعی و تلاش هاجر، مادری که در طلب چشمه آب برای سیراب نمودن فرزندش بود،  شایسته است که درسهای مختلف از این موضوع بگیریم. اهمیت این حادثه چنان است که خداوند بر مبنای تلاش این زن مناسکی را برای حج گزاران تا ابد فرض نمود تا شاید توجه بهتری به جایگاه و اهمیت زنان گردد.

روشن اضافه کرد:  امروز گذشته از اینکه همچنان در جامعه ما برخی جریانهای فکری حضور اجتماعی زن را بر نمی تابند بلکه زن را در همان جایگاه والد بودن نیز فرودست مرد می دانند اگر چه خود ادعایی غیر از این داشته باشند. نمود آن را می توان در بسیاری از قوانین مشاهده کرد. به عنوان مثال در مدارس هر جا لازم باشد که اجازه ولی دانش آموز لحاظ گردد، پدر را مد نظر قرار می دهند، در فرمهای ثبت نام همه جا مرسوم است که اسم پدر لحاظ گردد و بسیاری از موارد دیگر که مصادیق آن زیاد است. تمام این موارد به افراد و به ویژه فرزندان القا می کند که مادر جایگاهی فروتر از پدر دارد و همین امر قطعا اثرات تربیتی سوئی برای افراد و جامعه دارد. چرا که اگر دختری جایگاه مادر را فروتر ببیند، عزت نفسش خدشه دار می شود و اگر پسری مادر را به عنوان اولین زن در زندگیش در جایگاهی پایین تر از پدر ببیند، هرگز نخواهد توانست نگاهی کریمانه به دیگر زنان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین به عنوان یک اقدام فرهنگی هر چند کوچک ولی اثر گذار از تمام نهادها، دستگاهها و موسسات و شرکتها می خواهم که در فرمهای ثبت نام، فرمهای قرارداد و .. نام پدر و مادر افراد در کنار هم لحاظ شود تا مادران نیز در نقش مادر بودن بهتر دیده شوند و حرمت آنان در بین فرزندان افزایش یابد.

دیدگاه / پاسخ