حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
بررسی عملکرد تیم ملی والیبال ایران در ۹ دوره لیگ ملت‌ها

بررسی عملکرد تیم ملی والیبال ایران در ۹ دوره لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران در ۹ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها حضور داشته که حاصل آن کسب ۱۰ هزار و ۹۵ امتیاز بوده است.

به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا  لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از شانزدهم خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین‌بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به‌دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و سپس نسخه جدید آن یعنی لیگ ملت‌ها حضور داشته است. دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مهم والیبالی، در نظر دارد اطلاعات آماری بسیار جدیدی از تلاش مردان والیبال ایران در این رقابت‌ها در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار عملکرد ملی‌پوشان پست‌های مختلف تیم کشورمان در مجموع دیدارهای این مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.

والیبال مردان ایران در ۹ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۱۷ بار به میدان رفته که در مجموع ۱۰ هزار و ۹۵ امتیاز به‌دست آورده است. بر این اساس تیم ایران به‌طور میانگین در هر مسابقه ۸۶.۲۸ امتیاز به دست آورده است. در این مسابقات ملی‌پوشان کشورمان ۶۹۵۹ امتیاز مستقیم به‌دست آوردند که برابر با ۶۸.۹۳ درصد کل امتیازات کسب شده تیم ایران است. از سوی دیگر تیم ایران ۳۱۳۶ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم‌های حریف به دست آورده است که برابر با ۳۱.۰۷ درصد کل امتیازات است.

بازیکنان دریافت‌کننده قدرتی تیم ایران در مجموع ۱۱۷ مسابقه با ۲۷۸۷ امتیاز بیشترین امتیاز را به‌دست آوردند که میانگین آن برای هر بازیکن ۱۷۴.۱۸ امتیاز می‌شود اما با در نظر گرفتن این که پست قطر پاسور، به‌صورت طبیعی در والیبال بیشترین پتانسیل کسب امتیاز را دارد و در هر تیم به عنوان ماشین امتیازآورترین عمل می‌کند، بازیکنان این پست ۱۹۱۳ امتیاز کسب کردند که میانگین هر بازیکن آن ۲۳۹.۱۲ امتیاز می‌شود.

دیدگاه / پاسخ