حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان با محوریت معرفی مفاخر شهر طراحی شده‌اند

برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان با محوریت معرفی مفاخر شهر طراحی شده‌اند

 به گزارش خبرنگار باخبرباش معاون فرهنگی شهردار اصفهان ضمن تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان گفت: این برنامه‌ها با محوریت معرفی مفاخر شهر طراحی شده‌اند و امید است بتواند هنر و زخم‌هایی که بر پیکر اصفهان نشسته را به همه نشان بدهد.

مجتبی شاهمرادی افزود: محور فعالیتهای ما در هفته فرهنگی اصفهان حول معرفی مشاهیر و مفاخر اصفهان است که از جنبه های مختلف این شهر را به مردم ایران و جهان معرفی می‌کند.

او با بیان اینکه هر روز این هفته به نام یکی از مفاخر اصفهان نامگذاری شده است، تاکید کرد: این برنامه ها به دلیلی همزمانی هفته فرهنگی اصفهان با تعطیلات عید سعید فطر و ورود گردشگران به اصفهان به نحوی طراحی شده که به جز شهروندان برای گردشکران نیز جذاب باشد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان را تشریح و تاکید کرد که این برنامه‌ها ابعاد مختلف هویت اصفهان در عرصه های هنری، فرهنگی و فلسفی را معرفی می‌کند.

مجتبی شاهمرادی گفت: آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان روز ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۰ در خیابان چهارباغ مقابل مجسمه شیخ بهایی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: پس از آن در روز ۱۳ اردیبهشت که به نام شیخ بهایی نامگذاری شده است، دبیرخانه فرهنگی زاینده رود آغاز به کار می کند. چنانکه زاینده رود برای اصفهانی‌ها یک موضوع حیثیتی است و به همین بهانه این روز را به برگزاری رویدادی با محوریت زاینده رود اختصاص دادیم.

او برگزاری کارگاه هنری با حضور بیش از ۵۰ هنرمند از چندین استان کشور در حدفاصل پل خواجو تا پل جویی را بخش دیگری از این برنامه دانست و گفت: این هنرمندان به خلق آثاری با موضوع زاینده رود می‌پردازند

او افزود: در این روز همچنین پیاده روی صبحگاهی به سمت میدان امام(ره) را خواهیم داشت. وی با بیان اینکه تجلیل از سالمندان و افراد با تجربه اصفهان بخش دیگری از این برنامه هاست، خبر داد: برنامه «نورچشم اصفهان» در باغ غدیر و رویداد ویژه «شیوه ما مردمان» با حضور حجت الاسلام دکتر جعفریان درباره حوزه علم و کتاب اصفهان در عهد صفویه هم در این روز برگزار می‌شود. همچنین رویداد اصفهان بین دو انقلاب با محوریت بررسی تحولات انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

مجتبی شاهمرادی با اشاره به  روز ۱۴ اردیبهشت که به نام آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی از مراجع تقلید بزرگ اصفهان نامگذاری شده، برنامه هایی با موضوع ناگفته‌هایی از تاریخ مشروطه اصفهان در خانه مشروطه برگزار می‌شود و برنامه دیگری نیز در زمینه مدیریت سنتی آب زاینده رود با حضور اساتید دانشگاه خواهیم داشت.

دیدگاه / پاسخ