حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
برپایی بیش از 350 پایگاه برای جمع آوری نذورات در عید قربان

برپایی بیش از 350 پایگاه برای جمع آوری نذورات در عید قربان

همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان، برای کمک به معیشت نیازمندان، بیش از 350 دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان، آماده دریافت نذورات خیران است.

به گزارش باخبرباش، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با تاکید بر اینکه این عید سعید، یکی از مناسبت های ویژه مذهبی برای کمک به مددجویان است، اظهار داشت: این نهاد "طرح نذر قربانی" را برای هدفمند کردن نذورات مردمی در بیش از 350 پایگاه اجرا خواهد کرد.

کریم زارع با اشاره به اینکه قربانی کردن از جمله سنت‌های حسنه در دین مبین اسلام است، گفت: در دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری خدماتی از جمله جمع آوری نذورات، ذبح، بسته بندی و توزیع گوشت قربانی، به همشهریان اصفهانی ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه مردم نیکوکار با هر توان مالی می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، گفت: قیمت دام ارائه شده در این مراکز بر اساس نرخ مصوب خواهد بود و هزینه ای برای عملیات ذبح از مراجعه کنندگان دریافت نمی شود، همچنین این عزیزان می توانند در صورت تمایل، همه یا بخشی از قربانی خود را برای کمک به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با همت مردم خیر و نیکوکار استان بیش از 8 میلیارد و 420 میلیون تومان به صورت نقدی و یا اهدای گوشت قربانی و بیش از 200 راس دام سبک با نظارت شبکه دامپزشکی استان ذبح و در میان نیازمندان توزیع شد.

زارع با اشاره به سنت پسندیده عقیقه گوسفند، افزود: کمیته امداد استان در همه ایام سال  با توجه به نیت خیران و به نیابت از آنها آماده انجام قربانی و توزیع آن در میان نیازمندان واقعی می باشد. 

وی با اعلام اینکه علاوه بر پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات، با توجه به شرایط کرونایی برای حفظ سلامتی مردم نیک اندیش استان، روش‌های الکترونیکی نیز فراهم است از خیران درخواست کرد؛ با شماره گیری کد#1*031*8877* و یا واریز به کارت 6063737000002509 برای ارائه نذورات خود اقدام کنند.

دیدگاه / پاسخ